Experiences in the use of Educational Technology in the Covid-19 period at the Universidad de Oriente

Array

Authors

Keywords:

Educational Technology, Virtual Classroom, Distance Education, Open Educational Resources, Thematic Repository

Abstract

The use of Educational Technology has its main levels of application in the media and in Information and Communication Technology, at the Higher Education level it is specified in the use of materials, resources and didactic means and more generally, the use of information and communication technologies in university teaching, that is, in the design, development and evaluation of distance education programs and courses (EaD), the internet in face-to-face teaching and the establishment of a half-close virtual of learning. The objective of this work is to show the experiences of the use of educational technology as a support for face-to-face teaching and as a scenario for EaD, in addition to its application in the research and extension components. The activities and actions used to obtain the results achieved are described and the level of impact in the current moments of higher Superior education.

References

1. Área, M. (2009). Introducción a la tecnología educativa. Manual electrónico. España: Universidad de La Laguna.
2. Carbonaro, M. (2008). Integration of e-learning technologies in an interprofessional health science course. Med. Teach. 30(1), 25-33.
3. Cervantes Montero, G. (2007). Los Medios didácticos digitales. Fases de elaboración y evaluación. Santiago de Cuba: Universidad de Ciencias Pedagógicas Frank País García.
4. Figueroa-Hernández, M., Reyes-Carrión, L., & Sánchez-Palacio, Z. (2016). Los entornos virtuales en el proceso de formación del profesional de la carrera Educación Laboral Informática en la Universidad de Ciencias Pedagógicas “Frank País García”. Maestro Y Sociedad, 12(3), 61-70. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/1281
5. Gisbert, M., Adell, J., Rallo, R. y Bellver, A. (2000). Entornos virtuales de enseñanza – aprendizaje: El proyecto Get. Cuadernos de documentación multimedia. Recuperado el de http://www.ucm.es/info/multidoc/multidoc/revista
6. Hiraldo, T. (2013). Uso de los entornos virtuales de aprendizaje en la educación a distancia. Costa Rica: Universidad Abierta para Adultos.
7. Larrondo-Pons, E., Cervantes-Montero, G., & Sánchez-Roca, A. (2018). El aprendizaje mediado por las TIC en la enseñanza de la Mecatrónica. Maestro Y Sociedad, 15(3), 525-535. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/4087
8. López-Siu, J., Pérez-Martínez, A., & Izquierdo-Lao, J. (2018). La promoción científica innovativa extensionista sustentada en las TIC a través de una comunidad virtual. Maestro Y Sociedad, 15(4), 536-548. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/4292
9. Sugve-Aleaga, I., Peña-García, A., & Figueroa-Corrales, E. (2019). La tecnología educativa como herramienta para la preparación de los profesionales de la primera infancia. Maestro Y Sociedad, 16(1), 133-142. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/4849
10. Tapia-Bastides, T., & Felipe-León, M. (2016). La utilización de las TIC en el Instituto Superior Tecnológico Bolivariano de Tecnología, en la carrera Técnico Superior de enfermería en Guayaquil, Ecuador. Maestro Y Sociedad, 12(4), 78-80. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/863
11. Zúñiga-Reyes, G., Chávez-Cruz, G., & Betancourt-Gonzaga, V. (2018). Uso de las herramientas virtuales en el proceso de enseñanza aprendizaje. Maestro Y Sociedad, 15(3), 431-440. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/4006

Published

2021-05-18

How to Cite

, , & . (2021). Experiences in the use of Educational Technology in the Covid-19 period at the Universidad de Oriente: Array. Maestro Y Sociedad, 18(2), 747–756. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5371

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)