Experiences in the use of Educational Technology in the Covid-19 period at the Universidad de Oriente
Array
Keywords:
Educational Technology, Virtual Classroom, Distance Education, Open Educational Resources, Thematic RepositoryAbstract
The use of Educational Technology has its main levels of application in the media and in Information and Communication Technology, at the Higher Education level it is specified in the use of materials, resources and didactic means and more generally, the use of information and communication technologies in university teaching, that is, in the design, development and evaluation of distance education programs and courses (EaD), the internet in face-to-face teaching and the establishment of a half-close virtual of learning. The objective of this work is to show the experiences of the use of educational technology as a support for face-to-face teaching and as a scenario for EaD, in addition to its application in the research and extension components. The activities and actions used to obtain the results achieved are described and the level of impact in the current moments of higher Superior education.
References
2. Carbonaro, M. (2008). Integration of e-learning technologies in an interprofessional health science course. Med. Teach. 30(1), 25-33.
3. Cervantes Montero, G. (2007). Los Medios didácticos digitales. Fases de elaboración y evaluación. Santiago de Cuba: Universidad de Ciencias Pedagógicas Frank País García.
4. Figueroa-Hernández, M., Reyes-Carrión, L., & Sánchez-Palacio, Z. (2016). Los entornos virtuales en el proceso de formación del profesional de la carrera Educación Laboral Informática en la Universidad de Ciencias Pedagógicas “Frank País García”. Maestro Y Sociedad, 12(3), 61-70. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/1281
5. Gisbert, M., Adell, J., Rallo, R. y Bellver, A. (2000). Entornos virtuales de enseñanza – aprendizaje: El proyecto Get. Cuadernos de documentación multimedia. Recuperado el de http://www.ucm.es/info/multidoc/multidoc/revista
6. Hiraldo, T. (2013). Uso de los entornos virtuales de aprendizaje en la educación a distancia. Costa Rica: Universidad Abierta para Adultos.
7. Larrondo-Pons, E., Cervantes-Montero, G., & Sánchez-Roca, A. (2018). El aprendizaje mediado por las TIC en la enseñanza de la Mecatrónica. Maestro Y Sociedad, 15(3), 525-535. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/4087
8. López-Siu, J., Pérez-Martínez, A., & Izquierdo-Lao, J. (2018). La promoción científica innovativa extensionista sustentada en las TIC a través de una comunidad virtual. Maestro Y Sociedad, 15(4), 536-548. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/4292
9. Sugve-Aleaga, I., Peña-García, A., & Figueroa-Corrales, E. (2019). La tecnología educativa como herramienta para la preparación de los profesionales de la primera infancia. Maestro Y Sociedad, 16(1), 133-142. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/4849
10. Tapia-Bastides, T., & Felipe-León, M. (2016). La utilización de las TIC en el Instituto Superior Tecnológico Bolivariano de Tecnología, en la carrera Técnico Superior de enfermería en Guayaquil, Ecuador. Maestro Y Sociedad, 12(4), 78-80. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/863
11. Zúñiga-Reyes, G., Chávez-Cruz, G., & Betancourt-Gonzaga, V. (2018). Uso de las herramientas virtuales en el proceso de enseñanza aprendizaje. Maestro Y Sociedad, 15(3), 431-440. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/4006
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.