Educational transcendency of Ernesto's historical personality Guevara of the Serna from the stage school-infanto

Array

Authors

Keywords:

Stage school-infanto, historical personality, Ernesto Guevara de la Serna

Abstract

The stage school-infanto of historical personality Ernesto Guevara de la Serna constitutes a relating one important in the initial formation of the student of the career Degree in of Education Preescolar. This is an important stage of the man's life where values and feelings are promoted that will emerge along their mature life. The investigation carried out the importance of the knowledge of this stage is explained for the conduction of the educational process of the Primera Childhood in the Dimension Education and Development of the Relationships with the Environment in the content related with historical personalities, aspects in that you/they get ready to the students and its importance in the way of performance of these in the career.

References

1. Díaz Pendás, H. (2006). Juzgar con respecto a su época. La Habana: Edit. Pueblo y Educación.
2. Cruz Hernández, H. (2017). El contenido de personalidades históricas en el proceso educativo de la primera infancia. (Tesis de doctorado). Universidad Martha Abreu, Villa Clara, Cuba.
3. Espinal López, N. L. (2007). Infancia de Ernesto Guevara: elementos significativos para los niños cubanos. (Tesis de maestría). Universidad de Oriente, Santiago de Cuba, Cuba.
4. Hernández, Sánchez, J. E., Díaz, M. y García Cuenca, J. (2011). Introducción a los Estudios Literarios. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
5. Lara P., F. (2006). Metodología para la dirección del proceso de enseñanza aprendizaje de las personalidades históricas en la escuela primaria. (Tesis de doctorado). Universidad Martha Abreu, Villa Clara, Cuba.
6. Marchante Castellanos, C. M. (2015). Entre Espinas Flores. Anecdotario de José Martí. La Habana: Oficina de Publicaciones del Consejo de Estado.
7. Martí Pérez, J. J. (2018). La Edad de Oro. La Habana: Centro de Estudios Martianos.
8. MINED. (2015). Dimensión educación y desarrollo de las relaciones con el entorno. La Habana: Edit. Pueblo y Educación.
9. Salles Fonseca, M. (2014). El estudio de la obra de Ernesto Guevara desde sus potencialidades axiológicas para la educación en valores de los estudiantes en formación de la carrera de educación primaria. (Tesis de doctorado). Universidad de Oriente, Santiago de Cuba, Cuba.
10. Nápoles Ramírez, Y. (2017). Tratamiento didáctico de las personalidades en la formación inicial del profesional de la educación. (Tesis de doctorado). Universidad de Oriente, Santiago de Cuba, Cuba.

Published

2021-02-20

How to Cite

, & . (2021). Educational transcendency of Ernesto’s historical personality Guevara of the Serna from the stage school-infanto: Array. Maestro Y Sociedad, 18(1), 229–240. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5332

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)