Diagnosis to evaluate the process of implementation of the model of EaD In the career IPAI at the University Agrarian of Havana
Array
Keywords:
Higher Education, Distance Education and Learning ObjectsAbstract
The diagnosis of the main elements related to the evaluation of the quality of the distance modality in technical career engineering in Agroindustrial Processes (IPAI) in the Agrarian University of Havana (UNAH) is described. The characterization of the UNAH was developed, the population and sample selected, the methods and techniques used, and an assessment of the instruments applied in the diagnostic study of the current situation of the UNAH in the distance modality. A triangulated diagnostic study was carried out from four sources, determining the main limitations in the modality. It is concluded that there are elements, which undermine the evaluation of quality in the distance modality for the professional training; we also detected strengths that can be exploited in a better way.
References
2. LATED. (2013). Informe del Trabajo del Laboratorio de Tecnología Educativa en el Curso 2012-2013. Mayabeque: Universidad Agraria de La Habana.
3. Iriarte, L. (2007). Modelo de gestión de información para la producción de contenidos destinados al proceso de enseñanza-aprendizaje en la Nueva Universidad Cubana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, La Habana, Cuba.
4. Torres, A. (2008). Una concepción teórico-metodológica para la producción de teleclases en formato digital destinadas a la Nueva Universidad Cubana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, La Habana, Cuba.
5. Nápoles, N. (2011). Estrategia de alfabetización informacional para la producción de objetos de aprendizaje en la carrera de Ingeniería Agronómica en la Universidad Agraria de la Habana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, Mayabeque, Cuba.
6. Lombillo, I. (2012). Estrategia metodológica para el uso integrado y progresivo de los medios de enseñanza por docentes de la Universidad Agraria de La Habana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, Mayabeque, Cuba.
7. Pérez, B. (2014). Modelo para la producción de Hipervídeo Adaptativos basados en Objetos de Aprendizaje en la Universidad Agraria de La Habana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, Mayabeque, Cuba.
8. Villanueva, E. (2005). Evaluación y Acreditación en América Latina. (s.p.e.).
9. Iriarte, L. (2007). Modelo de gestión de información para la producción de contenidos destinados al proceso de enseñanza-aprendizaje en la Nueva Universidad Cubana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, Mayabeque, Cuba.
10. Iriarte, L. (2007). Modelo de gestión de información para la producción de contenidos destinados al proceso de enseñanza-aprendizaje en la Nueva Universidad Cubana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, Mayabeque, Cuba.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.