Diagnosis to evaluate the process of implementation of the model of EaD In the career IPAI at the University Agrarian of Havana

Array

Authors

Keywords:

Higher Education, Distance Education and Learning Objects

Abstract

The diagnosis of the main elements related to the evaluation of the quality of the distance modality in technical career engineering in Agroindustrial Processes (IPAI) in the Agrarian University of Havana (UNAH) is described. The characterization of the UNAH was developed, the population and sample selected, the methods and techniques used, and an assessment of the instruments applied in the diagnostic study of the current situation of the UNAH in the distance modality. A triangulated diagnostic study was carried out from four sources, determining the main limitations in the modality. It is concluded that there are elements, which undermine the evaluation of quality in the distance modality for the professional training; we also detected strengths that can be exploited in a better way.

References

1. PCC. (2011). Lineamientos de la Política Económica y Social de Partido y la Revolución. Recuperado de http://www.granma.cubaweb.cu/secciones/6to-congreso- pcc/Folleto%20Lineamientos%20VI%20Cong.pdf
2. LATED. (2013). Informe del Trabajo del Laboratorio de Tecnología Educativa en el Curso 2012-2013. Mayabeque: Universidad Agraria de La Habana.
3. Iriarte, L. (2007). Modelo de gestión de información para la producción de contenidos destinados al proceso de enseñanza-aprendizaje en la Nueva Universidad Cubana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, La Habana, Cuba.
4. Torres, A. (2008). Una concepción teórico-metodológica para la producción de teleclases en formato digital destinadas a la Nueva Universidad Cubana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, La Habana, Cuba.
5. Nápoles, N. (2011). Estrategia de alfabetización informacional para la producción de objetos de aprendizaje en la carrera de Ingeniería Agronómica en la Universidad Agraria de la Habana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, Mayabeque, Cuba.
6. Lombillo, I. (2012). Estrategia metodológica para el uso integrado y progresivo de los medios de enseñanza por docentes de la Universidad Agraria de La Habana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, Mayabeque, Cuba.
7. Pérez, B. (2014). Modelo para la producción de Hipervídeo Adaptativos basados en Objetos de Aprendizaje en la Universidad Agraria de La Habana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, Mayabeque, Cuba.
8. Villanueva, E. (2005). Evaluación y Acreditación en América Latina. (s.p.e.).
9. Iriarte, L. (2007). Modelo de gestión de información para la producción de contenidos destinados al proceso de enseñanza-aprendizaje en la Nueva Universidad Cubana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, Mayabeque, Cuba.
10. Iriarte, L. (2007). Modelo de gestión de información para la producción de contenidos destinados al proceso de enseñanza-aprendizaje en la Nueva Universidad Cubana. (Tesis de doctorado). Universidad Agraria de La Habana, Mayabeque, Cuba.

Published

2020-05-09

How to Cite

, , , & . (2020). Diagnosis to evaluate the process of implementation of the model of EaD In the career IPAI at the University Agrarian of Havana: Array. Maestro Y Sociedad, 17(2), 181–188. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5156

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)