Training of the gastroenterology professional in the care of patients with digestive oncoproliferative diseases
Keywords:
professional training, digestive oncoproliferative, gastroenterology, digestive neoplasmsAbstract
Contemporary Higher Education has the mission of training trained professionals who act as responsible citizens, competent and committed to social development, resident physicians or specialist in training are those who need to expand and deepen the theoretical and practical aspects for their training as specialists of the area covered by the specialty. The gastroenterology specialty training program aims to obtain gastroenterologists who acquire a sufficient level of knowledge to exercise the medical-instrumented gastroenterology specialty in any scenario in a responsible and correct manner. The training character in gastroenterology during specialization through a continuous pedagogical process, both in the order of epistemological, praxiological, axiological and methodological.
References
2. Castillo C., O. y Soriano A., C. (2017). Educación médica continua en gastroenterología y recertificación del especialista en el Perú. Revista de Gastroenterología del Perú, 37(3).
3. Fernández S., J. Á. (2013). El principio rector de la Educación Médica cubana Un reconocimiento a la doctrina pedagógica planteada por el profesor Fidel Ilizástigui Dupuy. Educ Med Super, 27(2), 239-248. Recuperado de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-21412013000200011&lng=es
4. Fuentes G., H., Montoya R., J. y Fuentes S., L. (2011). La formación en la educación superior. Desde lo holístico, complejo y dialéctico de la construcción del conocimiento científico. Santiago de Cuba: UCP FPG.
5. Martínez R., R. y Escobar D., F. (2010). Las enfermedades crónicas transmisibles en Colombia. Revista Universidad Nacional, 3(4), 1-9. Recuperado de http://www.revistas.unal.edu.co/index.php/bos/issue/view/1727
6. Minsap. (2012). Plan de Estudios de la especialidad de Gastroenterología. La Habana: Minsap.
7. Morán-Barrios J. (2013). Un nuevo profesional para una nueva sociedad. Respuestas desde la educación médica: la formación basada en competencias. Rev. Asoc. Esp. Neuropsiq., 33(118), 385-405.
8. Rodríguez H., E. y Vidal T., L. A. (2010). Consideraciones históricas y tendencias pedagógicas de la Medicina en Cuba. Rev Méd Electrón, 32(3). Recuperado de http://www.revmatanzas.sld.cu/revista%20medica/ano%202010/vol3%202010/tema14.htm
9. Sáinz S., R., Mearín M., F., Piqué B., J. y Saperas F., E. (2000). Tumores Gástricos. [Cd Rom].
10. Salas M., A. y Salas P., R. (2012). La Bioética en la educación médica superior cubana actual. Revista Cubana de Educación Médica Superior, 26(3), 434-449.
11. Vidal L., E. H. (2011). Dinámica de la formación profesional antropopsiquiátrica en la especialización de psiquiatría. (Tesis de doctorado). UCP FPG, Santiago de Cuba, Cuba.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.