Proposal for the formation of the ability approach in the subject Workshop of Trades II
Array
Keywords:
formwork skill, professional learning task, Trades Workshop IIAbstract
This article addresses the problem related to the formation of the ability to form with a professional pedagogical approach, in students of the third year of the degree in Education Construction. As a solution, professional learning tasks are proposed for the Trades Workshop II (Formwork Carpentry) subject. The application of this proposal in practice demonstrates their feasibility. For its implementation, different methods were applied such as pre - experiment, observation, interview, among others. This work contributes to the efficient preparation of future teachers, responsible with the formation of formwork skills in the middle technicians and qualified workers of the construction family.
References
2. Cruz, M. A. (2003). Metodología para mejorar el nivel de formación de las habilidades profesionales que se requieren para un desempeño profesional competente en la especialidad Construcción Civil. (Tesis de Doctorado, ISPH). Holguín.
3. Cruz, M.A. (2007). La habilidad profesional y su proceso de formación. http://revistas.unimagdalena.edu.co/index.php/praxis/article/view/106/9
4. Fuentes, H. (1996). Dinámica del proceso de enseñaza-aprendizaje. (Material para la maestría Ciencias de la Educación, Universidad de Oriente). Santiago de Cuba.
5. Márquez, A. (1990). Algunas consideraciones teórico metodológicas para el tratamiento de habilidades. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
6. Mesa, Y. (2013) Modelo didáctico de la formación de las habilidades profesionales en la asignatura dibujo de construcción. (Tesis de doctorado, UCP). Santiago de Cuba.
7. Miari, A. (1982). Organización y Metodología de la Enseñanza Práctica. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
8. Serralta (2011). Encofrados y entibaciones. http://www.unacem.com.pe
9. Tito, A. (2017). La habilidad profesional dirigir actividades docentes bibliotecarias en la formación de bibliotecarios. (Tesis de doctorado). Universidad de Oriente, Santiago de Cuba.
10. Zilberstein, J. (1998) ¿Cómo contribuir al desarrollo de las habilidades en los estudiantes desde una concepción didáctica integradora? En Desafío escolar: Revista Iberoamericana de Pedagogía. 6 (2), pp. 3 - 7.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.