Model of educational orientation for the attention the diversity of pedagogic contexts

Authors

  • Mirtha García-Pérez Universidad de Oriente
  • Irelis de la Caridad Escalona-Vázquez Universidad de Oriente

Keywords:

formation, orientation, students, preschool education

Abstract

Models him the educational orientation for the attention to the diversity of pedagogic contexts in the initial formation of the student of the race Preschool Education; methodological expose his theoretic budgets themselves; the method of guiding formation and his procedures. The model splits of the historic cultural focus, from a materialistic dialectic paradigm in the frame of the initial formation of the student for babyhood. At the educational teaching ambit from the Pre-school education, the Model of educational orientation for the attention the diversity of pedagogic contexts is presented as a process that has two subsistems: orientation conception and orientation performance for diversity. In this modeling it was implemented the systemic approach as a method.

References

1. Escalona, I (2008). Dinámica de orientación de la comunicación educativa en el juego de roles. (Tesis de doctorado). UCP “Frank País García”, Santiago de Cuba, Cuba.

2. Fumero, A. (2016) La transición educativa y continuidad del desarrollo de los niños y las niñas de preescolar a primer grado. (Tesis de doctorado). Universidad de Oriente, Santiago de Cuba, Cuba.

3. García, M.; Escalona, I. (2018). La orientación educativa para modos de actuación de estudiantes de la carrera prescolar. Revista Maestro y Sociedad. 15(2), pp. 176-287. Recuperado de https://revistas.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/3538

4. Paz, I. M. (2013). Aprendizaje y Orientación Educativa en el proceso de formación de los estudiantes. Reflexiones. Santiago de Cuba: Universidad de Ciencias Pedagógicas Frank País García.

5. Paz, I.; Gámez, E.; Vinent, M. (2016). La clase como espacio y método fundamental para la orientación educativa. Revista Maestro y Sociedad. (Número Especial 2), pp. 3-14. Recuperado de https://revistas.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/1675

6. Rodríguez, D. (2014). La formación emocional del estudiante de educación preescolar. (Tesis de doctorado). UCP “Frank País García”, Santiago de Cuba, Cuba.

Published

2018-10-17

How to Cite

, & . (2018). Model of educational orientation for the attention the diversity of pedagogic contexts. Maestro Y Sociedad, 15(4), 659–674. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/4507

Issue

Section

Artículos