The development of listening-comprehension skills in the training of interpreters of foreign languages
Keywords:
listening comprehension skill, training of interpreters, Didactics of Listening Comprehension, Didactics of InterpretationAbstract
The objective of the present article is to present, by means of a literature overview, some theoretical and practical considerations related to the listening comprehension skill. Consequently, some key theoretical approaches of the training of interpreters-to-be are analyzed. The result of the study reveals theoretical gaps as to the treatment of listening comprehension, which hinder its coherent articulation with interpretation in the didactic process of the interpreter-to-be.
References
Abreus, A. (2015). La comprensión auditiva en función de la interpretación en la formación del Licenciado en Lengua Inglesa con Segunda Lengua Extranjera. [Tesis de doctorado. Universidad de Cienfuegos].
Brooks, W. D., Heath, R. (1991). Speech Communication. Wm.C.Brown Publishers.
Cerezo, E (2017). A Critical Review of Listening Comprehension in Interpreter Training: The Case of Spanish Translation and Interpreting Degrees. https://www.researchgate.net/publication/322043177
Córdoba, P., Coto, R., & Ramírez, M. (2005). La comprensión auditiva: definición, importancia, características, procesos, materiales y actividades. Revista Electrónica Actualidades Investigativas en Educación, 5(1).
Domínguez, V. (2011). Desarrollo de la habilidad de comprensión del sentido del audio-texto en el proceso de formación del intérprete. [Tesis de doctorado. Universidad de La Habana].
Donskaya, M.V., Iegorova, L.A. (2016) Opyt razvitia navykov audirovania pri podgotovke nauchno-tejnicheskij perevodchikov. Diskussia, zhurnal nauchnij publikatsii, 64(1).
García, C. (1996). La mediación lingüística en la enseñanza de lenguas. Departamento de la Lengua y la Literatura. Universidad de Barcelona.
Hale, S.B. (2007). Community Interpreting. Universidad de Western Sydney. Palgrave MacMillan.
Herrera, J. (2001). Propuesta didáctica para la formación de la comprensión auditiva en los futuros licenciados en lengua inglesa. [Tesis de maestría, Universidad de Oriente].
MES. (2017). Plan de Estudio E. Carrera Lengua Inglesa con Segunda Lengua Extranjera.
Serova, T.S. (2012). Obuchenie perevodcheskomu audirovaniu na nachalnom etape professionalnoi podgotovki ustnyj perevodchikov. https://nauchtrud.com/2107/20200716084000108794
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Jorge Luis Herrera-Ochoa, María Elena Álvarez-López, Elaine Frómeta-Quintana
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.