Approach integration from Education Rhythm and Games subject
Array
Keywords:
pedagogical, integration, interdisciplinaryAbstract
The article is the result of a pedagogical integration approach that must operate how system regulate the instruction learning process in the Physical Culture, linking the interdisciplinary across the subject integration, possibility in the students in the students a general culture acknowledge the actuation before professional problem, condition for quality and ability group for the use the specialty, as aspects that typify the dynamics of pedagogy in the act of preparing formation occupational investigative.Research methods of the theoretical and empirical level were used.
References
2. Álvarez de Zayas, R. M. (2001). Hacia un currículo integral y contextualizado. La Habana: Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona.
3. Cruz, S. (2001). Programas y Orientaciones Metodológicas de Educación Física (primero a noveno grado). La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
4. Fernández, B. (2000). La interdisciplinariedad como base de una estrategia para el perfeccionamiento del diseño curricular de una carrera de ciencias técnicas y su aplicación a la Ingeniería de Automática. (Tesis de doctorado). Instituto Superior Politécnico “José Antonio Echeverría”, Cuba.
5. Fuentes, H. (2000). Enfoque integral de la formación del profesional de cara a los desafíos del Siglo XXI. Evento Provincial: PEDAGOGÍA.
6. González, F. (1995). La enseñanza de la forma de enseñar. Readpsiclogia, 8.
7. Hernández, L. (2000). Una vía transdisciplinar sobre las NTIC para el desarrollo de las habilidades profesionales generales en los cursos de pos-grado. Santiago de Cuba. ISPJAE.
8. Mendoza, J. (2007). Concepción de la interdisciplinariedad en el plan de estudio “D” del Licenciado en Cultura Física curso 2005 – 2006. Santiago de Cuba: Universidad de Oriente.
9. Pagano, J. y Pérez, C. (2015). Interdisciplinariedad entre educación física y ciencias. (s.p.e.).
10. Pérez, C. y Pagano, J. (2018). Educación física Interdisciplinar. http://hdl.handle.net/11323/1075
11. Savin, N. (1962). La metodología de la enseñanza. Tomo I y II. La Habana: Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona.
12. Silva, J. (2017). Metodología para la formación de la identidad deportiva desde la educación física en la escuela secundaria básica. (Tesis de doctorado). Universidad de Camagüey, Cuba.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.