Interdisciplinary didactic modeling of the Basic Mathematics course of the Bachelor of Business Administration
Array
Keywords:
Interdisciplinarity, mathematics, content; modelAbstract
The insufficient interrelation of the content of Basic Mathematics with the content of the theoretical subjects and professional practice, limits the appropriation of the content and application to the solution and assessment of problems related to social practice, is determined as the object of the investigation: the process of teaching-learning of Basic Mathematics of the Bachelor of Business Administration in the Universidad Técnica Estatal de Quevedo, develop a methodology, based on a didactic model of interdisciplinary treatment of the content of Basic Mathematics with the contents of the theoretical and professional practice as the objective. The field of action was restricted: the interdisciplinary treatment of the content of the Basic Mathematics subject with the contents of the theoretical and professional practice.
References
2. Álvarez, M. (2002). La Interdisciplinariedad en la enseñanza–aprendizaje de las ciencias. En. Acercamiento a la interdisciplinariedad en la enseñanza–aprendizaje de las ciencias. La Habana. Ed. Pueblo y Educación. 1-17p.
3. Álvarez, M. (2004). La interdisciplinariedad en la enseñanza-aprendizaje de las ciencias. La Habana. Editorial Pueblo y Educación. 164p.
4. Caballero, A. (2001). La interdisciplinariedad de la Biología y la Geografía con la Química: Una estructura didáctica. Tesis en opción al Grado científico de Doctor en Ciencias pedagógicas. La Habana, 120 p.
5. Cartay, R. (1998). Los equipos interdisciplinarios. Revista Planiuc, 2(3), 123p.
6. Carton, M. (1995). La Educación y el mundo del trabajo. Estudios de Educación Comparada. París, Francia. Editora UNESCO. 97p.
7. Fernández, M. (1994) Las tareas de la profesión de enseñar. Siglo veintiuno de España. Editores SA, 167p.
8. Cohen, D. (1979). Nuevas tendencias de la Enseñanza Integrada de las Ciencias. Evaluación de la Enseñanza Integrada de las Ciencias. Francia, Revista UNESCO, pp. 132-43.
9. Fedorova, V. (1981). Relaciones intermaterias. Moscú. Editorial Mir. 123p.
10. Fdez De Alaiza, B. (2001). La interdisciplinariedad como base de una estrategia para el perfeccionamiento del diseño curricular de una carrera de ciencias técnicas y su aplicación en la Ingeniería en Automática en la República de Cuba. Tesis en opción al Grado científico de Doctor en Ciencias pedagógicas. La Habana. 198p.
11. Fiallo, J. (2001). El politecnismo en la enseñanza de la Física, vía para el desarrollo científico-técnico del estudiante contemporáneo: La Habana. 1ra. Jornada científica del Instituto Central de Ciencias Pedagógicas, 47p.
12. Fuentes, H. & Álvarez, I. (2004). Dinámica del proceso docente educativo de la Educación Superior. Santiago de Cuba: CEES “Manuel F. Gran”, 86p.
13. Kedrov, B. (1974). Clasificación de las ciencias. Moscú. Editorial Progreso, 167p.
14. Larrea, E. (2014). El currículo de la Educación Superior desde la complejidad sistémica. Algunas consideraciones para orientar el proceso de construcción del nuevo modelo de formación universitaria. Quito. Ecuador. 68p.
15. Martínez, B. (2004). La formación de saberes interdisciplinarios en los estudiantes de la carrera Licenciatura en Educación Preescolar. Tesis en opción al Grado científico de Doctor en Ciencias pedagógicas. Las Tunas, 202p.
16. Martínez, B. (2004). La Interdisciplinariedad en las ciencias, la didáctica y el currículo. Perú, 83 p.
17. Núñez, J. (1999). Ciencia Tecnología y Sociedad. La Habana: Ed. Félix Varela. 208p.
18. Núñez, S. (2001). Interdisciplinariedad: un reto para el docente. En. Acercamiento a la interdisciplinariedad en la enseñanza–aprendizaje de las Ciencias. La Habana. Ed. Pueblo y Educación, pp. 18-38
19. Perera, F. (1999). Interdisciplinariedad y curriculum. La Habana: Material científico. Inédito. Soporte Magnético. ISPEJV, 43 p.
20. Salazar, D. (2001). La formación interdisciplinaria del futuro profesor de Biología en la actividad científico-investigativa. Tesis en opción al Grado científico de Doctor en Ciencias pedagógicas, La Habana, 212p.
21. Sigarreta, J. (2001). Incidencia del tratamiento de los problemas matemáticos en la formación de valores. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Instituto Superior Pedagógico José de la Luz y Caballero. Holguín. 206p.
22. Valdés, M. (2005). Sistema de tareas docentes con enfoque interdisciplinario para la formación laboral de los alumnos en la Secundaria Básica. Tesis en opción al Grado científico de Doctor en Ciencias pedagógicas, Villa Clara, 227p.
23. Vaideanu, G. (1987). La interdisciplinariedad en la enseñanza: ensayo de síntesis. En: Perspectivas. Vol. XVII, Nº 4. París: UNESCO, pp. 531-564.
24. Valcárcel, N. (1998). Estrategia Interdisciplinaria de Superación para Profesores de ciencias de la enseñanza media. 30 p. Resumen de Tesis (Tesis en opción al Grado científico de Doctor en Ciencias pedagógicas). La Habana, 208p.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.