The professional improvement of the teacher in the preparation of Monographs at the Higher Institute of Angola

Array

Authors

Keywords:

Professional improvement, tutoring, monograph

Abstract

In contemporaneity there are constant changes that have been the result of the progressive advance of science and technology, and have responded to the processes of economic, political and ideological restructuring that occur globally.The educational reform in Angola, which raises the need to pay special attention to the permanent training of teachers, having found that this is the main agent of change to achieve a high quality in the educational processes that are aspired to.This research aims to reflect on the professional improvement of teachers to favor the quality of Monographs in the Higher Institute of Angola.

References

1. Addine Fernández, F. (2013). Principios para la dirección del proceso pedagógico. La Habana: ISPEJV.
2. Ávila Seco, Y. (2016). La formación de la competencia para la orientación educativa en los docentes de las carreras de Tecnología de la Salud. (Tesis de doctorado). Universidad de Ciencias Médicas, Santiago de Cuba, Cuba.
3. Angola. (2001). Estratégia Integrada para a Melhoria do Sistema de Educação 2001-2015. Luanda: (s.e.).
4. Angola. (2008c). Plano Mestre de Formação de Professores em Angola (PMFP): Documento técnico. Luanda: (s.e.).
5. Angola. (2008a). Plano Mestre de Formação de Professores em Angola (PMFP): Quadro financeiro. Luanda: (s.e.).
6. Angola. (2008b). Plano Mestre de Formação de Professores em Angola (PMFP): Conclusões gerais. Luanda: (s.e.).
7. Angola. (2010). Constituição da República de Angola. Luanda: Gobierno da Angola.
8. Angola. (2016). Lei de Bases do Sistema de Educação e Ensino Angolano. (Lei nº 17/16 de 07 de Outubro de 2016). Luanda: (s.e.).
9. Añorga Morales, J. (1982). Paradigma Educativo Alternativo para el Mejoramiento Profesional y Humano de los Recursos Laborales y de la Comunidad: Educación Avanzada. Resumen. Psicopedagogía. Ediciones MEDIOLAMNUN.
10. Aranda Cintra, B. (2012). La Orientación Educativa: Perspectiva para el desempeño profesional de Profesores y Tutores de Tecnología de la Salud. Revista IPLAC, (4).
11. Cruz Tomé, M. Á. (2000). Formación Pedagógica Inicial y Permanente del Profesor Universitario en España: Reflexiones y Propuestas. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, (38), 19-35.
12. Da Costa Rodrigues, M. J. (2015). Sistema de superación pedagógica para potenciar el desempeño pedagógico profesional de los profesores de los Centros de Educación Superior. Huambo-Angola.
13. Lei de Bases do Sistema Educativo Angolano. (2001). Lei nº 13/01 de 31 de Dezembro de 2001. Recuperado de www.inide.angoladigital.net.
14. Leyva, A. (2008). Los aportes teóricos de la investigación. La Habana: (s.e.).

Published

2021-02-15

How to Cite

(2021). The professional improvement of the teacher in the preparation of Monographs at the Higher Institute of Angola: Array. Maestro Y Sociedad, 18(1), 117–128. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5331

Issue

Section

Artículos