Theoretical considerations on the dynamics of the teaching-learning process of Zoology in the career of Agricultural Engineering

Array

Authors

Keywords:

Animal kingdorn, dynamics, teaching, learning, zoology

Abstract

The research responds to the need to solve the methodological insufficiencies in the treatment of the content of the animal kingdom, which limit its appropriation integrated by the students of the Agricultural Engineering career. The objective is to develop a system of procedures, based on a didactic model of the dynamics of the teaching-learning process in the subject Zoology, which favors the integrated appropriation of the content of the animal kingdom. It is proposed, as a theoretical contribution, a didactic model and from the practical point of view, a system of procedures that is implemented through objectives, actions for teachers and operations by students. Research methods of the theoretical, empirical and statistical level will be applied. The results that will be obtained will make it possible to affirm that they will contribute and solve the shortcomings that limit the integrated appropriation of the content by the students.

References

1. Acosta L., A. (2012). Concepción didáctico-metodológica para el proceso de enseñanza práctica de la soldadura, en la entidad productiva. (Tesis de doctorado). Universidad de Ciencias Pedagógicas Rafael María de Mendive, Pinar del Río, Cuba.
2. Aguirre, C. (2017). Silabo de la asignatura de Zoología carrera de Ingeniería Agropecuaria. Quevedo, Ecuador: Facultad de Ciencias Pecuarias de la UTEQ.
3. Alba C, O. (2007). La formación de las competencias profesionales específicas para la explotación tecnológica en la educación técnica y profesional. (Tesis de doctorado). Instituto Superior Pedagógico "Frank País García", Santiago de Cuba, Cuba.
4. Bermúdez, R. (2001). El aprendizaje formativo: una opción para el crecimiento personal en el proceso de enseñanza-aprendizaje. (Tesis de doctorado). Universidad de La Habana, La Habana, Cuba.
5. Cruz C., M. (2003). Metodología para mejorar el nivel de formación de las habilidades profesionales que se requieren para un desempeño profesional competente en la especialidad de construcción civil. (Tesis de doctorado). Instituto Superior Pedagógico "José de la Luz y Caballero", Holguín, Cuba.
6. López E., E. (2007). Dinámica del proceso de enseñanza-aprendizaje de la asignatura contabilidad para el bachiller técnico, especialidad contabilidad. (Tesis de doctorado). Instituto Superior Pedagógico Frank País García, Santiago de Cuba, Cuba.
7. Marx, C. (1973). Obras completas. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
8. Sosa O., Y. (2012). Modelo didáctico de la dinámica del proceso de enseñanza- aprendizaje de las asignaturas profesionales-básicas del técnico medio en agronomía. (Tesis de doctorado). Universidad Blas Roca Calderío, Granma, Cuba.Quevedo

Published

2021-10-12

How to Cite

, , , & . (2021). Theoretical considerations on the dynamics of the teaching-learning process of Zoology in the career of Agricultural Engineering: Array. Maestro Y Sociedad, 265–274. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5468

Issue

Section

Número Especial

Most read articles by the same author(s)