Information and communication technologies in permanent teacher training

Array

Authors

Keywords:

ICT, virtual education, digital education, online education, digital tools

Abstract

The complex epidemiological situation with COVID-19 has forced us to rethink the ways of acting and educating. The Higher Institute of Angola, due to the situation of the pandemic, has taken virtual education as the main way to continue exercising its classes. Therefore, this article exposes the permanent training of its teachers related to information and communication technologies, which have been vital in the development of the teaching-learning processes in the institution, through the development of a program Diploma, which contributes to the purpose of the educational institution as an alternative to the permanent training of university professors.

References

1. Atúncar Prieto, C. A. y Medina Zuta, P. (2021). La virtualización educativa: retos en la formación inicial docente. Maestro y Sociedad, 18(3), 984-1000.
2. Bejerano Alvarez, P. M., Leiva Huamanyalli, D. L., Rojas Alanya, S. M., Narro León, M. A. (2021). Revisión teórica de la educación en la modalidad virtual. Maestro y Sociedad, 18(1), 241-253.
3. Carbache Mora, C. M., Villacis Zambrano, L., M., Carvajel Zambrano, G., V., Lemoine Quintero, F. A. (2021). Estrategia educativa en tiempos de Covid19: modalidad de webinar en comunidades de Manabí. Maestro y Sociedad, 18(1), 27-40.
4. Cervantes Montero, G., García Fernández, O. y Díaz Fong, A. (2021). Experiencias en el uso de la Tecnología Educativa en el período Covid-19 en la Universidad de Oriente. Maestro y Sociedad, 18(2), 747-756.
5. Donatien Barrera, Y. (2021) Las Tecnologías de la nformación y la Comunicación: herramienta útil para la generación de conocimientos. Maestro y Sociedad, 18(1), 41-50.
6. Falcón, M. (2013). La educación a distancia y su relación con las nuevas tecnologías de la información y las comunicaciones. Medisur, 11(3), 280-295.
7. Lizárraga, A., López, E. y Martínez, J. (2020). Apropiación tecnológica en el manejo de competencias digitales por los profesores de escuelas normales en México. Revista Boletín Redipe, 9(6), 157–167. Doi: https://doi.org/10.36260/rbr.v9i6.1009
8. Palau, R., Usart, M., y Ucar, M. (2019). The digital competence of teachers in music conservatories. A study of self-perception in spain. Revista Electronica De LEEME, (44), 24-41. Doi:10.7203/LEEME.44.15709
9. Sánchez, A. y Veytia, M. (2019). Las competencias digitales en estudiantes de doctorado. un estudio en dos universidades mexicanas. Revista Academia y Virtualidad, 12(1), 7-30. Doi: http://dx.doi.org/10.18359/ravi.3618
10. Tuesta Panduro, J. A. (2021). Las Tecnologías de la Información y Comunicación, competencias investigativas y docencia universitaria: revisión sistemática. Maestro y Sociedad, 18(2), 440-456.

Published

2021-10-04

How to Cite

(2021). Information and communication technologies in permanent teacher training: Array. Maestro Y Sociedad, 58–65. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5445

Issue

Section

Número Especial