Role of parents in home teaching processes. Didactic guide for teachers

Array

Authors

Keywords:

Role of parents, home teaching process, didactic guide

Abstract

In the face of the pandemic, schools have not stopped their academic obligations, thanks to the use of distance technologies so that the flexibility of study is a benefit, it also allows increasing the coverage of education to various social, economic, geographic and even cultural sectors. Where the face-to-face modality is notviable. The students have had to adapt to a new study method. At this point, the role of parents in education is essential, since they will help their children assume the commitment due to school activities and they will be the ones who will supervise and guide them in the use of digital tools. The central objective of the work is to propose a Didactic Guide for teachers that facilitates granting roles to parents in the teaching processes at home. As research methods have been used: bibliographic and field review as well as observation

References

1. García, N. D. (2017). El rol de los padres de familia en relación al rendimiento académico de los estudiantes de que cursan la educación básica superior en la unidad educativa FRANCISCANA “San Diego de Alcalá” de Azogues. http://repositorio.ucsg.edu.ec:http://repositorio.ucsg.edu.ec/bitstream/3317/430/1/T-UCSG-PRE-FIL-EP-3.pdf
2. Moreno, J. y Molins, L. (2020). Educación y Covid-19: Colaboración de las Familias y Tareas Escolares. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, 9(3).
3. Hernández S., R. (2013). Metodología de la investigación. https://www.google.com/search?
4. Núñez-Valerino, B., & Núñez-Valerino, M. A. (2017). La Educación Familiar y el Juego: Alternativa necesaria para la comunicación afectiva del niño(a) en la edad preescolar. Maestro y Sociedad, 5(1). https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/1943
5. Legrá-Matos, K. (2017). Las relaciones familia-escuela en el manejo de la violencia entre escolares. Maestro y Sociedad, 14(2), 211–225. https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/2144
6. Julio, V., Manuel, M., & Navarro, L. (2016). Estrategia educativa para la participación de los padres en compromisos escolares. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4497332
7. Pairumani, R. (2017). Influencia de las relaciones intrafamiliares, en el rendimiento académico en niños(as) de 10 y 11 años, que asisten a la Comunidad de Educación Integral (CEI). http://www.scielo.org.bo
8. Pizarro, P., Santana, A., & Vial, B. (2019). La participación de la familia y su vinculación en los procesos de aprendizaje de los niños y niñas en contextos escolares. https://dialnet.unirioja.es: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5883683
9. Salcedo Benites, R. I.; Claudio Flores, M. y Mesías Crespín, K. (2021). La responsabilidad de los padres de familia en la educación virtual, desafíos y oportunidades. EduSol, 21(7). https://edusol.cug.co.cu/index.php/EduSol
10. Soares-da Costa, M. A. (2019). La preparación de la familia para la orientación educativa: Reto para la superación del docente angolano. Maestro y Sociedad, 16(1), 97–110. https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/4818

Published

2022-04-30

How to Cite

, , & . (2022). Role of parents in home teaching processes. Didactic guide for teachers: Array. Maestro Y Sociedad, 19(2), 845–861. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5575

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)