Role of parents in home teaching processes. Didactic guide for teachers
Array
Keywords:
Role of parents, home teaching process, didactic guideAbstract
In the face of the pandemic, schools have not stopped their academic obligations, thanks to the use of distance technologies so that the flexibility of study is a benefit, it also allows increasing the coverage of education to various social, economic, geographic and even cultural sectors. Where the face-to-face modality is notviable. The students have had to adapt to a new study method. At this point, the role of parents in education is essential, since they will help their children assume the commitment due to school activities and they will be the ones who will supervise and guide them in the use of digital tools. The central objective of the work is to propose a Didactic Guide for teachers that facilitates granting roles to parents in the teaching processes at home. As research methods have been used: bibliographic and field review as well as observation
References
2. Moreno, J. y Molins, L. (2020). Educación y Covid-19: Colaboración de las Familias y Tareas Escolares. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, 9(3).
3. Hernández S., R. (2013). Metodología de la investigación. https://www.google.com/search?
4. Núñez-Valerino, B., & Núñez-Valerino, M. A. (2017). La Educación Familiar y el Juego: Alternativa necesaria para la comunicación afectiva del niño(a) en la edad preescolar. Maestro y Sociedad, 5(1). https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/1943
5. Legrá-Matos, K. (2017). Las relaciones familia-escuela en el manejo de la violencia entre escolares. Maestro y Sociedad, 14(2), 211–225. https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/2144
6. Julio, V., Manuel, M., & Navarro, L. (2016). Estrategia educativa para la participación de los padres en compromisos escolares. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4497332
7. Pairumani, R. (2017). Influencia de las relaciones intrafamiliares, en el rendimiento académico en niños(as) de 10 y 11 años, que asisten a la Comunidad de Educación Integral (CEI). http://www.scielo.org.bo
8. Pizarro, P., Santana, A., & Vial, B. (2019). La participación de la familia y su vinculación en los procesos de aprendizaje de los niños y niñas en contextos escolares. https://dialnet.unirioja.es: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5883683
9. Salcedo Benites, R. I.; Claudio Flores, M. y Mesías Crespín, K. (2021). La responsabilidad de los padres de familia en la educación virtual, desafíos y oportunidades. EduSol, 21(7). https://edusol.cug.co.cu/index.php/EduSol
10. Soares-da Costa, M. A. (2019). La preparación de la familia para la orientación educativa: Reto para la superación del docente angolano. Maestro y Sociedad, 16(1), 97–110. https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/4818
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.