Interdisciplinary Strategy in the Training of the Civil Construction Technician

Array

Authors

Keywords:

physical profesional training, interdisciplinary strategy, physical education, technical training

Abstract

This research is based on the difficulties undergone by students of the area of Civil Construction in the integration of contents of Physical Education with the rest of the disciplines of the academic year. The aim of the study is to design an interdisciplinary strategy that enables relation and cooperation between the disciplines declared in the curriculum. To fulfill this aim, a simple of 39 students of the first academic year was selected, which coincides with the population 121, thus 32, 2 %. The main result is the strategy proposed, which contains counseling actions, proposal of physical exercises linked to professional skills, as well as ludic activities, that relate to the social object of the major of Civil Construction from the content of Physical Education. 

References

1. Abet, C. (1996). Accreditation Board for Engineering and Technology) Criteria for Accrediting Programs in Engineering in the United States.
2. Fiallo, J. (2001). La relación ínter materia: una vía para incrementar la calidad de la educación.
3. Fidalgo, J. (2020). Alternativa didáctica interdisciplinaria desde la asignatura de Baloncesto en el tercer año de carrera de Cultura Física. [Trabajo de diploma]. Universidad de Oriente.
4. Godínez, L (2018). La educación física y las habilidades profesionales en estudiantes de la enseñanza técnica y profesional del municipio segundo frente. [Tesis de maestría]. Universidad de Oriente.
5. López Rodríguez, A. (2006). El proceso de enseñanza aprendizaje en la Educación Física: Hacia un enfoque integrador físico educativo. Editorial Deportes.
6. Martínez, M. (2004). Calidad educacional, actividad pedagógica y creatividad. Editorial Academia.
7. Perera, F. (2000). La formación interdisciplinaria del profesor de Ciencias: un ejemplo en la Enseñanza-aprendizaje de la Física. [Tesis de doctorado]. Universidad de La Habana.
8. Salazar Fernández, D. (2001). La formación interdisciplinaria del futuro profesor de Biología en la actividad científico investigativa. [Tesis de doctorado]. ISP” Enrique José Varona”.

Published

2022-01-06

How to Cite

, , & . (2022). Interdisciplinary Strategy in the Training of the Civil Construction Technician: Array. Maestro Y Sociedad, 19(1), 160–174. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5490

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)