An exercises system proposal aim to develop writing in German as Second Foreign Language
Array
Keywords:
Teaching-Learning Process, German as a Second Foreign Language, writing skill, intermediate levels B1 and B2Abstract
This article is the result of a research paper of a postgraduate course on university teaching. It is aim to analyze an exercises system proposal with a comprehensive look to the different approaches used in the teaching of writing in foreign languages in order to develop this skill in German as a Second Foreign Language in English Language Major. The scientific methods used to conduct the research were Analysis –Synthesis: to analyze the bibliography, the interpretation of the diagnosis results and the elaboration of the proposal. In addition, Logical-Historical: to systematize the different methodological referents, the diagnosis and the elaboration of the proposal. As a result, there was a significant improvement in the Teaching-Learning Process in writing skill.
References
2. Anonimo. (2015). Heimat ist für mich. Recuperado de NDR.de-themenwoche.htm
3. Antich, R. (1986). Metodología para le enseñanza de lenguas extranjeras. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
4. Beltrán, M. (2017). El aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera. Recuperado de https://revista.redipe.org/index.php/1/article/view/227
5. Cassany, D. (2016). Concepto de Texto. Recuperado de https://es.scribd.com/doc/312292129/Concepto-de-Texto-Cassany
6. Cassany, D. (1990). Enfoques didácticos para la enseñanza de la expresión escrita. Comunicación, lenguaje y educación, (6), 63-80. DOI: htttp://doi.org/10.1080/02147033.1990.10820934
7. Colectivo de autores. (2010). Plan de Estudio D Carrera Lengua Inglesa con Segunda Lengua Extranjera, Programa de la disciplina de Segunda Lengua Extranjera (Alemán). La Habana: Universidad de La Habana.
8. Colectivo de autores. (2017). Plan de Estudio E Carrera Lengua Inglesa con Segunda Lengua Extranjera, Programa de la disciplina de Segunda Lengua Extranjera (Alemán). La Habana: Universidad de La Habana.
9. Gonzáles, Rodríguez y Ledo. (2019) Enseñar a escribir en inglés: el enfoque proceso-producto orientado a la acción. Transformación, 15(1), 14-26. Recuperado de http://scielo.sld.cu/pdf/trf/v15n1/2077-2955-trf-15-01-14.pdf
10. Fuentes, H. (2000). Didáctica de la Educación Superior. Santiago de Cuba: Universidad de Oriente.
11. GER Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen. (2002). Recuperado de https://www.europaeischer-referenzrahmen.de/
12. Pulido, J. (2012). Enseñar a escribir en lengua extranjera: Una propuesta para la formación docente. Didáctica. Lengua y Literatura, 24, 263-290. Recuperado de https://doi.org/10.5209/rev_DIDA.2012.v24.
13. Tundidor-Bermúdez, Á. M. (2019). Hacia una reclasificación de los niveles de asimilación del conocimiento. FEM: Revista de la Fundación Educación Médica, 22(4), 197. Recuperado de http://scielo.isciii.es/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2014
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.