Array Array

Array

Autores

  • Bety Marisol Yanez-García Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí
  • Genny Elizabeth Zambrano-Gallardo Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí
  • Yerilynn Melissa Santos-Zambrano Ministerio de Salud Pública, Distrito de Salud Chone-Flavio Alfaro, Manabí

Palavras-chave:

Array, Array

Resumo

Array

Referências

1. Barrios, R. y Marval, O. (2010). Avances de las Neurociencias. Implicaciones en la Educación. Universidad Nacional Experimental Rómulo Gallegos. Agenda Académica, 7(2).
2. Blakemore, S.J. y Frith, U. (2018). Cómo aprende el cerebro. Las Claves para la Educación. Barcelona: Ariel.
3. Caine, R.N., y Caine, G. (2014). Making connections: teaching and the human brain. Menlo Park, CA: Addison Wesley.
4. Christison, M.A. (2010). Applications of brain based research to second language teaching and learning. Ponencia presentada en la 32º Convención anual de TESOL en Seattle, Washington.
5. Christison, M.A. (2012). Brain-based research and language teaching. English Teaching Forum, 40 (2), 2-6.
6. Genesee, F. (2000). Brain research: Implications for second language learning. UC Berkeley: Center for Research on Education Diversity and Excellence.
7. Gardner, H. (1993). Frames of mind. The theory of multiple intelligences. NY: Harper Collins Publishers.
8. Jensen, E. (1997). Brain compatible strategies. USA: The Brain Store.
9. Jensen, E. (1998). Teaching with the brain in mind. Association for Supervision and Curriculum Development. Alexandria, Virginia: ASCD.
10. Jensen, E. (2006). Enriching the brain. How to maximize every learner´s potential? USA: Jossey-Bass.
11. Pérez Ruiz, J. (2011). Aprendizaje y enseñanza de segundas lenguas desde la perspectiva de la neurociencia. Madrid: EOS.
12. Pizarro de Zulliger, B. (2003). Neurociencia y educación. Madrid: La Muralla, S.A.
13. Rodríguez, C. (2014). Estudio descriptivo de la competencia comunicativa de los alumnos de bachillerato. English Teaching Forum, 42 (3), 38-47.
14. Sousa, D. A. (2001). How the brain learns: A classroom teacher’s guide? NY: Corwin Press, INC.
15. Sylwester, R. (1995). A celebration of neurons. An educator’s guide to the human brain. Alexandria, Virginia: ASCD.
16. Sylwester, R. (2005). How to explain a brain? An educator’s handbook of brain terms and cognitive processes. California: Corwin Press.
17. Zadina, J.N. (2008). Six weeks to a brain-compatible classroom. Brain Research and Instruction, 33, 48-57.
18. Zadina, J.N. (2010). Implications of neuroscience research for teaching foreign language. English Teaching Forum, 38 (1), 83-91.

Publicado

2021-06-25

Como Citar

, , & . (2021). Array Array: Array. Mestre E Sociedade, 18(3), 1001–1015. Recuperado de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5390

Edição

Seção

Artículos