Web redesign methodology to improve information management in the Cuban university
Array
Keywords:
website, redraws web, display, information elementsAbstract
This article describes a consummate methodological proposal for the redesign of websites in the Cuban university; case "Faculty of Humanities of the University of Sancti Spíritus" through the appropriate use of visualization and information elements, with the aim of improving communication and information management within the Cuban university community. To carry out this research we rely on a predominantly qualitative methodology, based on a phenomenological study of an empirical-descriptive nature. The research allowed to appropriate the visualization and information elements in order to establish the websites as a communication tool, strengthening the information management within Cuban university institutions, from a redesign that complies with current standards.
References
2. Avogadro, M. (2005). Periodismo científico digital. La ciencia en un click. Revista Razón y Palabra, (43). http://www.razonypalabra.org
3. Céspedes-Isaac, M., Reyes-Sánchez, G., & Mesa-Vazquez, J. (2018). El uso de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones, como alternativa para la visualización de la producción científica de la Universidad de Oriente. Maestro Y Sociedad, 89-98. https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/4261
4. Chavez, M. (2018). Sistema de información de mercado para el sector de agroalimentos de mercados de la provincia de Tungurahua. Universidad Técnica de Ambato, Ecuador.
5. Clemente, P. (2014). Diseño web Adaptativo. Ediciones Anaya multimedia.
6. Frascara, J. (2006). Diseño gráfico y comunicación. Ediciones Infinito.
7. Graells, P. (2000), Usos Educativos de Internet (El Tercer Mundo). http://www.peremarques.net
8. Granollers, T., Lorés, J., & Perdrix, F. (2003). Usability Engineering Process Model, Integration with software.
9. Hassan, Y., Martín, F. e Iazza, G. (2004). Diseño Web Centrado en el Usuario: Usabilidad y Arquitectura de la Información.
10. Laurencio-Rodríguez, K., & Nieto-Carrión, K. (2016). Estrategia de superación para el uso de las redes sociales educativas en el contexto de la educación superior pedagógica. Maestro Y Sociedad, 12(3), 53-60. https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/1280
11. Lynch, P y Horton, S (2000). Principios de Diseño Básicos para la Creación de Sitios Web. Gustavo Gili, Barcelona.
12. Mushtaha, A. y De Troyer, O. (2005). Patterns as Method for University Portals Design.
13. Narang, U. & Shankar, V. (2019). Mobile app introduction and online and off line purchases and product returns. Marketing Science, 38(5), 756-772.
14. Pardo, H (2006). Un modelo de Aplicación Web Institucional Universitaria.
15. Pardo, J. (2015). Tipos y usos de las Redes Sociales. http://www.espididoctor.com/tipos-usos-redes-sociales/
16. Ponjuán, G (2013). Gestión de información en las organizaciones. Principios, conceptos y aplicaciones.
17. Prieto, R y Rincón, Y. (2016). Mercadeo interno para optimizar la calidad de servicio en la banca universal. Revista Venezolana de Gerencia, 21.
18. Ratchford, B. (2020). Historia de la investigación académica en marketing y sus implicaciones para el futuro. Spanish Journal of Marketing, 24(1), 3-36.
19. Rodríguez. A. (2008). El libro digital.
20. Rossi, D. (2002). Patterns for E-commerce applications. EuroPLoP.
21. Ruud, A. (2009). User Experience Design Patterns for Web 2.0 Applications.
22. Sánchez, M. & Ramírez, Z. & Soriano, Y. (2019). Rediseño del Sitio Web del Centro Nacional de Biopreparados de acuerdos a las tendencias actuales en Homologos. Rev. cuba. inf. cienc. salud, 30(3).
23. Sceviour, J. (2010). Usability and Usability Testing of Websites: An Example Redesign for Sargent Manufacturing.
24. Sosa, A. (2005). Diseño de Comunicación Visual en Organismos de la Administración Central del Estado. [Tesis de maestría, Universidad de La Habana].
25. Sueiro, R. y Blanco, M. (2001). Usa… ¿qué? U-S-A-B-I-L-I-D- A-D”. Webmaster (5).
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.