Information and Communication Technologies in Chemistry developer learning
Array
Keywords:
Problem teaching, developer learning, ChemistryAbstract
The proposal is part of a master's thesis, its objective is to contribute to the use of ICT with a problematic approach for the developer learning of Chemistry in pre-university education. The implementation of problem methods, while using ICT, contributes to the implementation and direction of the developer learning of Chemistry. The feasibility of the proposal was validated as Very adequate, through the Expert Criterion. Theoretical, empirical and statistical methods were applied. The proposal provides an alternative that contributes to the training of students, which modern society requires.
References
2. Allo, J. (2016). La dirección del aprendizaje de los estudiantes desde la Química. Estrategia de superación profesional. España: Académica Española.
3. Ann, M. (2011). The Importance of Teacher Professional Development. Recuperado de http://www.huffingtonpost.com/mary-ann-wolf/the-importance-of-teacher_b_191259.html
4. Aveiga, V. I., Rodríguez, L. A. y Segovia, S. R., (2018). Superación profesional y formación académica: ¿conceptos iguales o diferentes? Revista Didáctica y Educación, 9(3), 205-216.
5. Barberán, J. P., Solorzano, S. y López, Y. M., (2019). La dirección científica y metodológica del proceso de enseñanza-aprendizaje. Revista Opuntia Brava, 12(1), 385-396.
6. Bermejo, R. M. (2020). Perfeccionamiento del Sistema Nacional de Educación. Visita de Ayuda Metodológica. Dirección Provincial de Educación Camagüey.
7. Borges, R., (2015). La dirección en el ámbito educacional, sus nuevos enfoques. Revista Maestro y Sociedad, 12(2), 62-68. Recuperado de https://maestroysociedad.uo.edu.cu
8. Castro, F. (2016). Clausura del Séptimo Congreso del Partido. Recuperado de http://www.venceremos.cu/76-vii-congreso-del-pcc/5599-palabras-de-fidel-en-clausura-del-vii-congreso-del-partido.
9. Crespo, T. (2007) Respuesta a 16 preguntas sobre el empleo del experto en la investigación pedagógica. Lima: San Marcos.
10. Fígueroa, M. L. (2015). Estrategia de superación pedagógica para favorecer el liderazgo docente. (Tesis de doctorado). Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”, Camagüey, Cuba.
11. GOC. (2018). De la capacitación de los trabajadores, Decreto Ley 350, Gaceta No. 13, Capítulo I: "Disposiciones Generales", (p. 52), Artículo 3, Incisos c.
12. LLantada, M. (1998). Calidad educacional, actividad pedagógica y creatividad. La Habana: Pueblo y Educación.
13. Martínez, G., Gutiérrez, R. y Espinosa, E. (2017). Sistema de tareas docentes para el desarrollo de la habilidad representar reacciones químicas en noveno grado. Revista Pertinencia Académica, (2), 37-46.
14. PCC. (2017). Lineamientos de la Política Económica y Social del Partido y la Revolución para el Periodo 2016-2021. La Habana: Empresa de Periódicos.
15. Pedraza, X. et al. (2016). La superación profesional. Recuperado de http://www.monografias.com
16. Pérez, F. A. et al. (2009). Principales transformaciones en el preuniversitario cubano. Desempeño profesional del profesor. [Cd-Rom].
17. Rico, P. (2003). La zona de desarrollo próximo, procedimientos y tareas de aprendizaje. La Habana: Pueblo y Educación.
18. Rodríguez, L. (2017). Nueve preguntas sobre el perfeccionamiento de la educación cubana. Recuperado de http://www.granma.cu/cuba/2017-06-15/nueve-preguntas-sobre-el-perfeccionamiento-de-la-educacion-cubana-08-06-2017-22-06-18
19. Velázquez, E. E. (2015). Discurso de apertura del Congreso Internacional Pedagogía 2015. La Habana.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.