Postgraduate training management strategy in the Department of Agronomy

Array

Authors

Keywords:

agronomy, training management model, strategy

Abstract

The Cuban university has the great challenge: the scientific, investigative and professional improvement of teachers so that they are able to respond immediately to frequent and general problems such as: climate change, natural disasters, environmental problems, the global crisis, the rise in international market prices and the substitution of imports, all of them in the context of production or services in which they are developed. This article aims to develop a strategy for the dynamics of postgraduate management in the Department of Agronomy, based on a training management model.

References

1. Baute M., M., Serrano A., R., y Venticuaba H., Y (2018). Estrategia didáctica para la formación de la medición como competencia profesional básica en el técnico agrónomo. Revista Maestro y Sociedad, (número especial 3), 160-172. Recuperado de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/3624
2. Brunner, J. (2002). Nuevas demandas y sus consecuencias para la Educación Superior en América Latina. Santiago de Chile: Editorial Flasco.
3. Crespo, I. (2005). Proyecto “Una Agenda para la Cooperación en materia de Educación Superior entre España y América Latina”. Madrid: Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gassett.
4. Fuentes, H. (2001). Didáctica de la Educación Superior. Colombia: Editorial INPAHU.
5. Fuentes, H., et al. (2007). Proceso de investigación Científica. Orientada a la Ciencias Sociales. Ecuador: Universidad Estatal de Bolívar.
6. Galarza, G. et al. (2009). La Universidad Humana y Cultural. Ecuador: Universidad Estatal de Bolívar.
7. Mellado, Y. (2005). Modelo de gestión extensionista del proceso de internacionalización de la universidad. (Tesis de doctorado). Universidad de Oriente, Santiago de Cuba, Cuba.
8. Parrado A., O. L. (2010). Hacia el perfeccionamiento de la formación profesional del licenciado en Agropecuario. Camagüey: (s.e.).
9. Rodríguez M., D., y Brito S., Y. (2020). Reseña histórica de la enseñanza práctica de la agronomía en Cuba. Revista Maestro y Sociedad, 17(2), 233-247. Recuperado de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5160
10. Villalón J., I. (2018). Metodología para la preparación de los profesores dirigida a la reafirmación Profesional de los estudiantes de la especialidad agronomía. (Tesis de doctorado). Universidad de Oriente, Santiago de Cuba, Cuba.

Published

2020-09-29

How to Cite

(2020). Postgraduate training management strategy in the Department of Agronomy: Array. Maestro Y Sociedad, 17(4), 727–741. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5247

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)