Methodological suggestions in primary school for the formation of national love from the ephemeris
Array
Keywords:
Ephemeris, methodological workshops, national loveAbstract
The ephemeris are part of the objectives and contents of the subject The world in which we live, which in primary education contributes to the comprehensive education of the schoolchild by establishing the man-nature relationship and delving into the particularities of his country and the world. For the development of this research work, various methods were used: systematization, documentary analysis, observation and group interview. Workshops were held with the aim of strengthening the methodological preparation of teachers for creative work with ephemeris. The results achieved are samples of how the cognitive universe can be expanded if the subjects are related in a teaching beam that favors long-lasting learning.
References
2. Belén G., C. M. (2009). Efemérides Patrias. Análisis de su génesis y cambios en la institución educativa. Aposta. Revista de Ciencias Sociales, (40). En http://www.apostadigital.com/revistav3/hemeroteca/bgodino.pdf
3. Génova, E. M. (2016). El tratamiento de las efemérides desde el currículum latinoamericano. El caso del 12 de octubre y la reconceptualización local. (s.p.e.).
4. León F., M., & Muñiz M., N. (2016). Tratamiento de efemérides en la clase de historia de cuba mediante un software educativo. Roca. Revista Científico - Educacional De La Provincia Granma, 12(4), 71-78. Recuperado de https://revistas.udg.co.cu/index.php/roca/article/view/367
5. Méndez L., M. (s.f.). Las efemérides en el aula. (s.l.): Ediciones Novedades Educativas.
6. Ortiz B., A. M., Rodríguez L., M. y López L., K. (2019). Confluencias entre José Martí y Fidel Castro respecto al humanismo. Revista Maestro y Sociedad, (Número Especial “Fidel Castro, Educación y Sociedad”). Recuperado de http://maestroysociedad.uo.edu.cu
7. Santiesteban G., A. (2013). Folleto para el tratamiento a las efemérides locales en los estudiantes de décimo grado en la asignatura Encuentros con la historia de mi patria del IPU“Lidia Doce Sánchez. Recuerado de https://repositorio.uho.edu.cu/jspui/bitstream/uho/4216/1/tes.pdf
8. Téllez L. A., Bravo, A., Martínez, R. y Rodríguez, J. (2019). Vigencia del pensamiento pedagógico de Fidel Castro en la formación continua del maestro primario. Revista Maestro y Sociedad, (Número Especial “Fidel Castro, Educación y Sociedad”). Recuperado de http://maestroysociedad.uo.edu.cu
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.