Experience with Fidel Castro Ruz texts for the teaching of the Cuban History
Keywords:
Thought of Fidel Castro, Teaching of History, Methodological proposalsAbstract
There are reasons to think that the figure of Fidel Castro must be studied carefully: his thought exposed in speeches, interviews, conversations, testimonies, resulted in texts, that contribute to the historical content urging a mandatory, necessary consultation for classes of History and promote political and ideological. The objective: To show a methodological proposal for the use of the ideas of Fidel Castro Ruz as a source of knowledge in the teaching of the History of Cuba for the construction of knowledge at the Universidad de Oriente. We understand that it is a material for teaching and in this especially radic to its methodological contribution. The method of analysis and synthesis was used, the bibliographic review, deductive, logical and historical inductive, as well as observation and modeling. We offer a teaching material with the methodological ways for the insertion of Fidel Castro's thought in the teaching of the History of Cuba.
References
2. Borges, T. (1985). Un Grano de Maíz. La Habana: Editorial Política.
3. Castro R., F. (2018). La Contraofensiva Estratégica. La Habana: Oficina de Publicaciones del Consejo de Estado.
4. Colectivo de autores (2000). Pensamiento Político Cubano. La Habana: Ediciones Verde Olivo.
5. Díaz P., H. (1989). Acerca de la clasificación de los medios de enseñanza de la historia. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
6. Dymally M., E. J. (1985). Nada podrá detener la marcha de la Historia. La Habana: Editora Política.
7. Escalona, I. y M., A. (2019). Memorias del XXIII Congreso Nacional de Historia. La Habana: Ediciones Historia.
8. González C., V. (1991). Teoría y Metodología de los Medios de Enseñanza. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
9. Miná, G. (1987). Un encuentro con Fidel. La Habana: Oficina de publicaciones del Consejo de Estado.
10. Ramonet, I. (2018). Cien horas con Fidel. La Habana: Oficina de Publicaciones del Consejo de Estado.
11. Rodríguez G., Z. (2017). Julio López Rendueles. Profesor Universitario. Revista Maestro y Sociedad, (Número Epecial 70 aniversario de la UO), 68-75. Recuperado de http://revistas.uo.edu.cu/index.php/MyS
12. Saborit, R. (1984). El desarrollo del trabajo independiente. Recuperado de www.monografias.com/trabajo84/desarrollo-trabajo-independiente/desarrollo-trabajo-independiente.shtml
13. San Miguel, M. (2016). Memorias del XXII Congreso Nacional de Historia. Holguín: Editorial La Mezquita.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.