The teacher of the Agricultural specialty. Your training continues in agrarian extension
Keywords:
Continuous training, agrarian extension, teaching, polytechnic school, labor entityAbstract
The work deals with aspects related to the continuous training of the teacher, Agricultural specialty of Technical and Vocational Education (ETP) as a way to agricultural extension, so that they actively insert in their pedagogical practice the advances of science and technology on the base of the demands of the current Cuban society at this educational level according to the socio-economic development of the country. The objective of this study is to guide the continuous training of the agricultural specialty teacher in agrarian extension on the use of efficient microorganisms in agriculture, Cienfuegos province. The logic of the research took into account the use of various research methods and techniques, among which the observation, the survey, the interview and the analysis of documents stand out, which when processed allowed reaching conclusions.
References
2. Bernaza, G. J. (2013). Construyendo ideas pedagógicas sobre el posgrado desde el enfoque histórico-cultural (1st ed.). México: Universidad Autónoma de Sinaloa.
3. González, E., & Abreu R. L. (2017). Desafíos y respuestas de la Educación Técnica y Profesional al desarrollo socioeconómico de los países. Experiencia cubana. La Habana, Cuba: Educación cubana.
4. Imbernón, F. & Canto, P. J. (2013). La formación y el desarrollo profesional del profesorado en España y Latinoamérica. Revista Electrónica Sinéctica, (41), 1–12.
5. INICA. (2013). Metodología del sistema de extensión agraria para la caña de azúcar en Cuba (1st ed.). La Habana, Cuba.
6. Lamas, T. F. (2012). Estrategia pedagógica para contribuir a la dirección del proceso de formación de docentes de la Educación Técnica y Profesional en condiciones de microuniversidad (Tesis doctoral). Universidad de Ciencias Pedagógicas Héctor A. Pineda Zaldívar, La Habana, Cuba.
7. Miceli, S. (2000). Extensión agraria. Curso a distancia. Retrieved from www.internet.com/uylamaru
8. Rivera, G. (2008). Estrategia educativa sobre extensionismo agrario. Instituto Superior Pedagógico para la Educación Técnica y Profesional Héctor A. Pineda Zaldívar, La Habana, Cuba.
9. Rodríguez, I. (2012). La preparación del docente de la especialidad Agropecuaria para dirigir el desarrollo de las habilidades profesionales básicas de los técnicos de nivel medio en Agronomía desde una concepción agroecológica y sostenible (Tesis doctoral). Universidad de Ciencias Pedagógicas Félix Varela Morales, Villa Clara, Cuba.
10. Rodríguez, R. (2010). Modelo de dirección del proceso enseñanza-aprendizaje para profesores en formación en las microuniversidades politécnicas (Tesis doctoral). Universidad de Cienfuegos Carlos Rafael Rodríguez, Cienfuegos, Cuba.
11. Rodríguez, S. (2012). Sin ciencia jamás tendremos altos rendimientos. Periódico Granma. Villa Clara, Cuba. Recuperado de http://www.granma.co.cu
12. Ruiz, Y. Y. (2010). Metodología para la incorporación de la extensión agraria en la formación del licenciado en educación especialidad Agropecuaria (Tesis doctoral). Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí, Camagüey, Cuba.
13. Suárez, G. (2012). Metodología para la evaluación de la formación docente de los profesores universitarios (Tesis doctoral). Universidad de Cienfuegos Carlos Rafael Rodríguez, Cienfuegos, Cuba.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.