Prepare the Angolan family for social inclusion from the Guidance Diagnosis Center
Keywords:
special educational needs, social inclusion, intellectual disabilityAbstract
One of the most striking life events that the family can go through is related to the presence of a child with special characteristics in their development, who do not meet the expectations or the ideal model that the couple had formed. In Angola, the birth of a child with a disability is embarrassing for the family because the deficiency is seen as evidence of the forces of evil. Therefore, it was necessary to carry out this study from the Centro Diagnóstico Orientação (CDO) with the aim of preparing the family to promote the social inclusion of students with intellectual disabilities.
References
2. Arteaga P., F. (2016). La filosofía de la educación desde la obra martiana. Las Tunas: Editorial Académica Universitaria.
3. Bernal, D. (1986). Historia Social de la Ciencia. (Tomo 1). La Habana: Ed. de Ciencias Sociales.
4. Blanco, A. (2007). Introducción a la Sociología de la educación. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
5. Castro, L. (2011). Enfoque y experiencias en las relaciones escuela familia comunidad. (s.p.e.).
6. Colectivo de autores. (1988). Libro de Trabajo del Sociólogo. Moscú: Ed. Progreso.
7. República de Angola. (2010). Constitución de la República de Angola. Luanda: Asamblea Nacional.
8. Declaración de Salamanca. (1994). Marco de acción para las Necesidades Educativas Especiales. España. Salamanca: (s.e.).
9. Dos Santos, L. L. (2017). El mejoramiento del proceso educativo de los jóvenes sancionados en el Establecimiento Penitenciario de Viana en la República de Angola. (Tesis de doctorado). Universidad de Ciencias Pedagógicas “Enrique José Varona, La Habana, Cuba.
10. Da Silva, J. A. (2008). Estrategia educativa para elevar el desempeño pedagógico profesional del profesor benguelense, para la atención educativa a los niños con necesidades educativas especiales en condiciones de integración. (Tesis de doctorado). Universidad de Ciencias Pedagógicas “Enrique José Varona”, La Habana, Cuba.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.