Innovative technological teaching resources in the development of the ability to listen in the English language
Palavras-chave:
skill, dexterity, podcast, EnglishResumo
This article will discuss innovative technological teaching resources in the development of listening skills in the English language; its objective is to establish innovative technological didactic resources in developing the ability to listen in the English language in the eighth-year students of the Amazonas Educational Unit. The methodology is based on empirical and scientific practices. We have identified a problem among students and will use theories from the field of science to explore the impact of technological resources on the development of English language skills. Various techniques and
instruments were utilized, such as interviews for data collection, observation sheets for visual representation of class processes, and diagnostic assessments, which presented the students' starting point. The results indicated that the
teacher must be aware of using innovative technological teaching resources to listen. The obstacles found were the lack of access, the absence of training, and the reluctance to change on the part of the teachers, which have been identified as contributing factors.
Referências
Acerca de LyricsTraining. (n.d.). https://es.lyricstraining.com/about
Castro, P. A. (2004). El papel de la producción oral (output) en el proceso de aprendizaje de una lengua extranjera (LE): el estudio de sus funciones. Porta Linguarum. https://doi.org/10.30827/digibug.28349
Costales, S. N. C. (2022). Edpuzzle una herramienta tecnológica interactiva y cooperativa para mejorar las habilidades auditivas de los estudiantes de inglés como Lengua Extranjera. Dialnet. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8354938
Elizabeth, M. R. D. (2021). Aplicación de “Lyrics Training” en el desarrollo de la destreza auditiva para el mejoramiento del idioma Inglés. https://repositorio.uti.edu.ec/handle/123456789/2328
Evelyn, M. T. (2017). The use of the didactic resources to improve the listening skill. http://repositorio.ug.edu.ec/handle/redug/42708
FAREM. (n.d.). Recursos didácticos para promover la escucha activa en niños y niñas de lll nivel del preescolar Sotero Rodríguez - Repositorio Institucional UNAN-Managua. http://repositorio.unan.edu.ni/id/eprint/9489
Fitria, T. N. (2021). Investigating the Emergence of Digital Platforms for Listening Learning Proficiency. Al-Lisan: Jurnal Bahasa, 6(2), 209–224. https://doi.org/10.30603/al.v7i2.2217
Gökçe, D. (2022, December 30). A REVIEW ON DEVELOPING ENGLISH LISTENING SKILLS THROUGH MULTIMEDIA AND VIDEO TOOLS. https://dergipark.org.tr/tr/pub/eltrj/issue/74667/1180523
Josefa, V. C. (2012). Recursos didácticos para fortalecer la enseñanza-aprendizaje de la economía. Aplicación a la Unidad de Trabajo “Participación de los trabajadores en la empresa.” Universidad De Valladolid. http://uvadoc.uva.es/handle/10324/1391
Magdalena, G. P. B. (2017, January 1). Recursos didácticos tecnológicos en el desarrollo auditivo del idioma extranjero Inglés en estudiantes de cuarto año de educación básica inferior, de la unidad educativa La Inmaculada, Quito, D.M., período 2014-2015. http://www.dspace.uce.edu.ec/handle/25000/9084
Manuel, C. V. J. (1995). Un Marco Teórico Alternativo a las Hipótesis de Krashen. E_BUAH. Biblioteca Digital Universidad De Alcalá. http://hdl.handle.net/10017/905
Manuel, M. S. J. (2015, June 1). Estrategias didácticas para el desarrollo del Listening en el aprendizaje de inglés en los alumnos de Décimo Año C de Educación Básica General del Colegio Nacional Juan de Salinas en el período 2014-2015. http://www.dspace.uce.edu.ec/handle/25000/12294
María, Á. B. R. (2019). Eficacia de los Videos Educativos Mare en el Desarrollo de las Habilidades Listening y Speaking del Idioma Inglés en Estudiantes de Cuatro Años de la I.E.P Cristo Rey de Tacna, 2018. https://repositorio.upt.edu.pe/handle/20.500.12969/1118
Paola, Z. Á. D. (2016, September 1). AUDIOVISUAL MEDIA FOR THE DEVELOPMENT OF THE LISTENING SKILL
IN THE ENGLISH LANGUAGE, IN THE STUDENTS OF THE EIGHTH GRADE “C” AT “TRES DE JULIO” HIGH SCHOOL, IN EL CARMEN-MANABÍ, PERIOD 2016-2017. https://repositorio.uleam.edu.ec/handle/123456789/858
Patricio, C. L. I. (2018). Estrategias didácticas innovadoras en el aprendizaje del idioma inglés. http://www.dspace.uce.edu.ec/handle/25000/14499
R, S. R. P. (2015). ENSEÑANZA DE LAS HABILIDADES LINGÜÍSTICAS EN EL SEGUNDO IDIOMA : UN ESTUDIO A PARTIR DE LOS RELATOS DE LOS ACTORES PARTICIPANTES DE LA CLASE DE INGLÉS COMUNICACIONAL DE UNA INSTITUCIÓN DE EDUCACIÓN SUPERIOR. http://repobib.ubiobio.cl/jspui/handle/123456789/1154
Salazar, J. (2018). ARTICULACIÓN DE RECURSOS DIDÁCTICOS Y TECNOLÓGICOS PARA DINAMIZAR EL PROCESO DE ENSEÑANZA APRENDIZAJE DEL IDIOMA INGLÉS EN LA ESCUELA TÉCNICA DE LA FUERZA AÉREA ECUATORIANA, LATACUNGA. https://repositorio.uti.edu.ec/handle/123456789/918
Tatiana, G. V. R. (2021, October 22). Didactic tools focused on the development of listening skill in 10th basic year students of San Antonio de Padua high school, school year 2021-2022. https://repositorio.upse.edu.ec/handle/46000/6340
VISTA DE EL APRENDIZAJE DEL IDIOMA INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA. (N.D.). https://revista.redipe.org/index.php/1/article/view/227/224
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2023 Anthony Abrajan, Luisa Arteaga
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Esta revista proporciona un acceso abierto inmediato a su contenido, basado en el principio de que ofrecer al público un acceso libre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambio global de conocimiento. Cada autor es responsable del contenido de cada uno de sus artículos. Los artículos pueden ser inéditos o estar disponibles previamente en servidores de preprints reconocidos por la revista. Sin embargo, no se permite la duplicación de la publicación o traducción de un artículo ya publicado en otra revista o como capítulo de un libro.
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that providing the public with free access to research supports a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles. Articles may be previously unpublished or available on preprint servers recognized by the journal. However, duplication of publication or translation of an article already published in another journal or as a book chapter is not permitted.
Esta revista oferece acesso aberto imediato ao seu conteúdo, com base no princípio de que oferecer ao público acesso gratuito à pesquisa contribui para um maior intercâmbio global de conhecimento. Cada autor é responsável pelo conteúdo de cada um de seus artigos. Os artigos poderão ser inéditos ou estar previamente disponíveis em servidores de preprints reconhecidos pela revista. No entanto, não é permitida a duplicação de publicação ou tradução de artigo já publicado em outro periódico ou como capítulo de livro.