Array Array

Array

Autores

Palavras-chave:

Array, Array

Resumo

Array

Referências

1. Alena Tikhomirova., V. A. A., Trejo Toriz, A. C., García Ramírez, J. M. D. (2015). Liderazgo transaccional vs Liderazgo transformacional. REIDOCREA, 4, 24-27. Recuperado de: https://digibug.ugr.es/bitstream/handle/10481/34629/AlmironArevalo_V4_Art4.pdf?sequence=6
2. AntonaKis, J., & House, R. J. (2014). Instrumental leadership: Measurement and extension of transformational–transactional leadership theory. The Leadership Quarterly, 25(4), 746-771.
3. Aydin, A., Sarier, Y., & Uysal, S. (2013). The Effect of School Principals’ Leader-ship Styles on Teachers’ Organizational Commitment and Job Satisfaction. Educational sciences: Theory and practice, 13(2), 806-811.
4. Bass, B. M., & avoLio, B. J. (1994). Transformational leadership and organizational culture. The International Journal of Public Administration, 17(3-4), 541-554.
5. CHen, A. S. Y., bian, M. D., & Hou, Y. H. (2015). Impact of transformational leadership on subordinate’s EI and work performance. Personnel Review, 44(4).
6. Deroncele Acosta, A., Gross Tur, R., & Medina Zuta, P. (2021). El mapeo epistémico: herramienta esencial en la práctica investigativa. Universidad Y Sociedad, 13(3), 172-188. Recuperado de: https://rus.ucf.edu.cu/index.php/rus/article/view/2088
7. Deroncele, A. (2020). Competencia epistémica del investigador. En A. M. de Vicente Domínguez y N. Abuín Vences (Coords), LA COMUNICACIÓN ESPECIALIZADA DEL SIGLO XXI (pp. 53-77). Madrid, España: McGraw-Hill. ISBN: ISBN: 978-84-486-2434-7. https://bit.ly/3ANOsWw
8. Deroncele, A. (2020). Paradigmas de investigación científica. Abordaje desde la competencia epistémica del investigador. Revista Arrancada, 20(37), 211-225. https://revistarrancada.cujae.edu.cu/index.php/arrancada/article/view/331/233
9. Deroncele, A., Del Toro, M., y López, R. (2016). Método formativo de la práctica profesional del psicólogo. Revista Opuntia Brava. 8(3), 1-12. Recuperado de: http://opuntiabrava.ult.edu.cu/index.php/opuntiabrava/article/view/265/260
10. Deroncele, A., Nagamine, M., y Medina, D. (2020). Bases epistemológicas y metodológicas para el abordaje del pensamiento crítico en la educación peruana. Revista Inclusiones, 7(Número Especial), 68-87.
11. Deroncele, A., Nagamine, M., y Medina, D. (2020). Desarrollo del pensamiento crítico. Revista Maestro y Sociedad, 17(3), 532-546.
12. Ewen, C., wiHLer, A., bLicKLe, G., oerder, K., eLLen, B. P., dougLas, C., & fer- ris, G. R. (2013). Further specification of the leader political skill–leadership effectiveness relationships: Transformational and transactional leader behavior as mediators. The Leadership Quarterly, 24(4), 516-533.
13. Grissom, J. A., & Loeb, S. (2011). Triangulating principal effectiveness how perspectives of parents, teachers, and assistant principals identify the central importance of managerial skills. American Educational Research Journal, 48(5), 1091-1123.
14. HambricK, D. C. & Mason, P. A. (1984). Upper echelons: The organization as a reflection of its top managers. Academy of management review, 9(2), 193-206.
15. Kinchington, F. (2019). Critical thinking in leadership: Leading change in complex contexts. International Perspectives on Leadership in Higher Education: Critical Thinking for Global Challenges (Book Chapter), 31-43, doi: 10.4324/9781315122410-4
16. Ledo, C., y Deroncele, A. (2017). El diplomado de Educación Superior para jóvenes docentes y su impacto en los procesos universitarios. Revista Didasc@lia: Didáctica y Educación, 8(7), 1-10. https://refcale.uleam.edu.ec/index.php/didascalia/article/view/1833
17. Mendoza, M. R., Ortiz, C. (2006). El Liderazgo Transformacional, Dimensiones e Impacto en la Cultura Organizacional y Eficacia de las Empresas. Revista Facultad de Ciencias Económicas: Investigación y Reflexión, XIV(1), 118-134. https://www.redalyc.org/pdf/909/90900107.pdf
18. Pedraja-Rejas, L., Rodríguez-Ponce, E., Barreda, M., Sagredo, O., & Segovia, C. (2009). Estilos de liderazgo y resultados del sistema de medición de la calidad de la educación: un estudio empírico en los colegios básicos de la ciudad de Arica-Chile. Ingeniare. Revista chilena de ingeniería, 17(1), 21-26.
19. Powley, E. H., Taylor, S.N. (2014). Pedagogical Approaches to Develop Critical Thinking and Crisis Leadership. Journal of Management Education, 38(4), 560-585, doi: 10.1177/1052562913519081
20. Tardo, Y., Fernández, Y. & Deroncele, A. (2019). Gestión para la evaluación del impacto formativo de las investigaciones educativas. Revista Inclusiones, 6(3), 46-62. http://revistainclusiones.org/index.php/inclu/article/view/70
21. Ten-Bruggencate, G., Luyten, H., Scheerens, J. & sLeegers, P. (2012). Modeling the Influence of School Leaders on Student Achievement How Can School Leaders Make a Difference? Educational Administration Quarterly, 48(4), 699-732.
22. Valentine, J. W. & Prater, M. (2011). Instructional, transformational, and managerial leadership and student achievement: High school principals make a difference. NASSP Bulletin.
23. Werner, S.H., Bleich, M.R. (2017). Critical thinking as a leadership attribute. Journal of Continuing Education in Nursing, 48(1), 9-11, doi: 10.3928/00220124-20170110-03
24. Yang, M. L. (2012). Transformational leadership and Taiwanese public relations practitioners’ job satisfaction and organizational commitment. Social Behavior and Personality: an international journal, 40(1), 31-46.

Publicado

2021-10-07

Como Citar

(2021). Array Array: Array. Mestre E Sociedade, 244–252. Recuperado de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5460

Edição

Seção

Número Especial