New Methodology for Learning English as a Foreign Language at Instituto Superior Politécnico Do Bié

New Methodology for Learning English as a Foreign Language at Instituto Superior Politécnico Do Bié

Authors

  • Neves Coquilo António Instituto Superior Politécnico Do Bié Cuito Bié, Angola

Keywords:

Methodology, angolan University, Oral Expression, Quickest Learning, Scholar Context

Abstract

Due to the lack that the English teaching-learning process presents, it is difficulting the establishment of a stable communication between teachers and students in the Angolan University. is language and this require an improvement of this subject, in such way that it propitiates the up bring and the integral personality development of the professional that comes out or train in the University. The new methodology that is presented here is caracterized by fundamenting the current methodologies for a language teaching and the aportes of the históric-cultural paradigm about the developed teaching to be adquired, that together with the different tradicional methods and participative techniques, will garantee the perfectioning of the oral english expression. This article responds to the current requirements of teaching presented by UNESCO in its inform Learning how to be (1972) describing a fundamental principle that is: “Education should always contribute to the total development of the personal-espirit and body, inteligency, sensibility, esthectic sense, personal responsability, spirituality.” The relatório Learning how to Be (1972) lt also expresses in its preamble, the affraid of the world deshumanization related with the technical evolution. The Alienation Risk of the present personality in the obsessive manners of the propagand and publicity, in the conformity of the behaviours that can be imposed by the exterior, due to the authentic necessities and by the intelectual identity and afective of each one. From a point of view of the scientific method, the manner in which this investigation has been done and the data were collected by using the pré experimental design of a group with pretest and postest. To formulate the impirical questionings and recolect the data, different techcniques and instruments were used from the investigation in correspondence with the indicators that is estabelished to measure the quickest learning of english language in the angolan scholar context.

References

Almanza Casola, G. (2006). Aprendizaje Acelerado: Propuesta de una Alternativa Metodológica para el perfeccionamiento de la expresión oral de la lengua inglesa. [Tesis doctoral. Universidad de Granada].

Álvarez De Zayas, C. (1992) La Escuela en la vida. Ed. Félix Varela.

Antich De León, R. (1986). Metodología de la enseñanza de lenguas extranjeras. Ed. Pueblo y Educación.

Ausubel, D., Novak, J. Y Hanesian, H. (1991). Psicología Educativa. Un punto de vista cognitivo. México: Editorial Trillas.

Canfux, V. et al. (1996). Tendencias pedagógicas contemporáneas. EPES.

Cartagena Beteta, M., Santana González, Y., Revuelta Domínguez, F. I., & Pedrera Rodríguez, M. I. (2023). Creencias Docentes en la Integración Curricular de las TIC en Educación Religiosa en Perú. Revista Universidad y Sociedad, 15(1), 185-198.

Castellanos Simons, B. (1998) Investigación Educativa. Nuevos Retos. Editorial Pueblo y Educación.

Castellanos Simons. D, Castellanos Simons. B., Llivina Lavigne, and Silverio Gómez. (2001). Hacia una Concepción del Aprendizaje desarrollador. Ed. Colección Progreso Ciudad de la Habana.

CEPES. (1995) Los métodos Participativos ¿Una nueva concepción de la enseñanza? Universidad de la Habana, Ciudad de la Habana.

Colectivo De Autores. (1995). Psicología para educadores. Ed. Pueblo y Educación.

Días Santos, G. (2000). Hacia un enfoque interdisciplinario, integrador y humanístico en la enseñanza del inglés con fines específico. Un sistema didáctico. [Tesis de doctorado. Universidad de La Habana].

Edgar, Faure, Fayard e outros (1972), Apprendre à être. Relatório da Comissão Internacional sobre o Desenvolvimento da Educação. UNESCO. Paris.

Gimenez, T. (2009). Ensinar a aprender ou ensinar o que aprendeu? In: Lima, D. C. Ensino e Aprendizagem de Língua Inglesa: conversas com especialistas. Parábolas Editorial.

Gonzalez De Durana, J. M. (2001). Los métodos para la enseñanza del Inglés. Una experiencia grupal con alumnos adultos. [Tesis de doctorado. Universidad Nacional de Educación a Distancia de Murcia]. http://www.maseducativa.com/webs/durana

González Rey, F (1994). Psicología Humanista. Actualidad y Desarrollo. Ed. Ciencias Sociales.

González, J. y Romero, G. (s.f.). Materiales Instruccionales para la Enseñanza del Inglés bajo un Concepción Holista. Perfiles. Revista de Investigación Educativa, 8(1) 195.

González, O. (S.F) La Escuela Histórico Cultura. Material mimeografiado

Grupo De Aprendizaje Continuo, S. C (2001). Aprendizaje Acelerado. Grupo Editorial Tomo, S. C.

Heidenhain, G. A. (1998). Dream Come True. Teacher’s Book. Gail Heidenhain.- Ed. Max Hueber Verlag.- printed in Germany.

Hernández Sampieri, R. (S/F) Metodología de la Investigación. Ed: McGraw-Hill.

Hutchinson, T., Waters A. (1987). English for Specific Purposes: a learner-centered approach. England: Cambridge University Press.

Leal, E. A., Miranda, G. J., Casa Nova, S. P. C. (2019). Revolucionando a sala de aula: como envolver o estudante aplicando as técnicas de metodologias ativas de aprendizagem. Atlas.

Leal, N. de O., Ferreira, P. E. B., Macedo, M. A. B. & Souza, S. R. G. De. (2019). Utilização de Metodologias Ativas no Ensino Médio Brasileiro: Realidade Atual. Arquivos do MUDI, 23(3), 432-442. https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/ArqMudi/article/view/51568/751375149176

Leffa, V. J. (2009). Por um ensino de idiomas mais includente no contexto social atua. In: Lima, D. C. Ensino e Aprendizagem de Língua Inglesa: conversas com especialistas. Parábolas Editorial.

Lozanov. G. (1978). Suggestology and Suggestopedy. Theory and Practice. UNESCO.

Lozanov. G. (2003). Suggestology and Outlines of Suggestopedy. Reeditado Routledge. London,

Lozanov. G. Y Gateva. E. (1989). The Foreign Language teacher’s Suggestopedic Manual. Gordon and Breanch Science Publishers.

Mitjans Martínez, A. (1995). Creatividad, personalidad y educación. Ed. Pueblo y Educación.

Parra Vigo, I. (2000) La profesionalización Pedagógica del Maestro en formación en un proceso de enseñanza aprendizaje desarrollador. ISP Enrique J. Varona.

Rodríguez Gómez, G. Y Otros (2002). Metodología de la Investigación Cualitativa. Ed. PROGRAF.

Sierra Salcedo, R. (1997) Grupo Autodirigidos en Educación. [Tesis de Master. Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona].

Published

2023-06-15

How to Cite

António, N. C. (2023). New Methodology for Learning English as a Foreign Language at Instituto Superior Politécnico Do Bié: New Methodology for Learning English as a Foreign Language at Instituto Superior Politécnico Do Bié. Maestro Y Sociedad, 20(3), 623–630. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/6095

Issue

Section

Artículos