The value patriotism and its impact in the martian work
Array
Keywords:
activities, Jose Marti, patriotism valueAbstract
The study of the work of Marti is an urgent need, due to the freshness and timeliness that his teachings report, its adequate and timely use, by the teacher in the direction of the educational process, constitutes a fundamental way to develop education in the value of patriotism. This article has been a result of research and its objective is: to design activities to contribute to education in the value of patriotism through the work of Marti. For its realization, the dialectical-materialist approach was used as a general method and for its conception, methods of the theoretical level, the empirical level and the statistical-mathematical level were taken into account. With the application of this methodology centered on the work of Marti, it was possible, to a large extent, to contribute to the improvement of modes of action and patriotic feelings towards national heroes and symbols.
References
2. Aguirre Fuentes, P. (2016). La formación del valor responsabilidad en los adolescentes de la Secundaria Básica. (Tesis de maestría). Universidad Pepito Tey, Las Tunas, Cuba.
3. Báxter, E. (2017). Educar en Valores; Tarea y reto de la sociedad. (s.p.e.).
4. Betancourt M., O, (2015). La formación del valor patriotismo en los estudiantes de primer año de las carreras pedagógicas. (Tesis de maestría). Universidad de Santa Clara, Villa Clara, Cuba.
5. Castro Ruz, F. (2002). Discurso pronunciado en el acto de inauguración oficial del curso escolar. (s.p.e.).
6. Pérez Fonseca, J. L. (2018). Tareas docentes para educar el valor patriotismo desde la clase de historia de América. Revista Atlante: Cuadernos de Educación y Desarrollo.
7. Leonard Fonseca, A. (2017). Actividades para contribuir a la formación del valor patriotismo mediante la obra martiana en los escolares de sexto grado en la educación primaria. (Tesis de maestría). Universidad de Las Tunas, Las Tunas, Cuba.
8. Ministerio de Educación. (2006-2007). Sistema de Preparación Político Ideológico. La Habana: Mined.
9. Ministerio de Educación. (2012-2013). Documento base para la implementación del programa director para la educación en el sistema de valores de la Revolución Cubana. La Habana: Mined.
10. Ministerio de Educación. (2007). El Ideario martiano: Ética y formación de valores de los niños, adolescentes y jóvenes. La Habana: Mined.
11. Rico Montero, P., Santos Palma, E. y Martín Cuervo, V. (2008). Exigencias del Modelo de escuela primaria para la dirección por el maestro de los procesos de educación, enseñanza y aprendizaje. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.