The Information technologies and communication: useful tool for the generation of knowledge
Array
Keywords:
ICT, generation of knowledge, university.Abstract
In the era of knowledge and computerization, they have without any doubt entered the technologies in the several spaces of the social, historic reality, industrial and cultural, having directly an effect on our quotidian life. Today the society is marked for the interchange of flows of information and an accelerated utilization of the knowledge like platform for the development of almost all activities of the human being between them education; So that it considers himself opportune accomplishing a study that evidence the importance that they review Information Technologies and the Communication (ICT) for the generation of knowledge accomplishing a study that evidence the importance that they review Information Technologies and the Communication for the generation of knowledge. This article has like objective to distinguish his utility in terms of the universities Cubans.
References
2. Avendaño, V. y Flores, M. (2016). Modelos teóricos de gestión del conocimiento: descriptores, conceptualizaciones y enfoques. Entreciencias, Vol. 4(10), 201-227. Recuperad
3. Benjamín, R.I. y Blunt, J. (1992). Critical IT (Information Technology). Issues: the next ten years. Sloan Management Review. 33 (4), 7-19.
4. Cabero, J. (1998) Impacto de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación en las organizaciones educativas. En Lorenzo, M. y otros (coords): Enfoques en la organización y dirección de instituciones educativas formales y no formales (pp. 197-206). Granada: Grupo Editorial Universitario.
5. Cabero, J. (2007). Las necesidades de las TIC en el ámbito educativo: oportunidades, riesgos y oportunidades. Tecnologías y educación educativas, 21(45). Recuperado de http://investigacion.ilce.edu.mx/tyce/45/ articulo1.pdf
6. Cabero, J. (2015). Impacto de las nuevas tecnologías de la información y comunicación en las organizaciones educativas. Recuperado de http://tecnologiaedu.us.es/ cuestionario/bibliovir/75.pdf.
7. Castells, M. (1997). La Sociedad Red. Madrid: Alianza.
8. Castells, M. (2002). La dimensión cultural de Internet, Universitat Oberta de Catalunya. Recuperado de https://www.uoc.edu/culturaxxi/esp/articles/castells0502/castells0502.html
9. Haag, S., Cummings, M & Mccubbrey D. J. (2004). Management information systems for the information age (4ª ed.). New York: McGraw-Hill.
10. Hernández, R.M. (2017). Impacto de las TIC en la educación: Retos y Perspectivas. Propósitos y Representaciones, 5(1), 325 – 347. doi:10.20511/pyr.2017.1149
11. Krüger, K. (2006). El concepto de sociedad del conocimiento. Revista Bibliográfica de Geografía y Ciencias Sociales, 11(683). Recuperado de http://www.ub.edu/geocrit/b3w-683.htm
12. Majó, J. y Marqués, P. (2002). La revolución educativa en la era internet. Colección compromiso con la educación. Barcelona: Cisspraxis.
13. Prieto, V. (2011). Impacto de las tecnologías de la información y las comunicaciones en la educación y nuevos paradigmas del enfoque educativo. Educ Med Super, 25(1), 95-102. Recuperado de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-21412011000100009&lng=es&nrm=iso
14. Ruiz, A. y Vidal, J. (marzo, 2018). Las TIC en la gestión universitaria cubana: Barreras, principios, acciones. Recuperado de www.informaticahabana.cu
15. UNESCO. (2008). Estándares de competencias en TIC para docentes. Editorial Eduteka.
16. Stehr, N. (1994): Knowledge societies. The transformation of labour, property and knowledge in contemporary society. Londres: Sage.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.