Regarding the formation of values in the students of the Centenary Normal School of the State of Guerrero in Mexico

Authors

  • Stalin Santos-Murga Centenaria Escuela Normal del Estado “Ignacio Manuel Altamirano”, Estado de Guerrero

Keywords:

Values, Training, Students, Education

Abstract

In society, the human being is invaded by various stimuli and different “models” that influence and confuse him and this generates inappropriate behaviors that are not tolerant to live in community. This is reflected in the levels of violence observed in the different areas. Given this in addition to talking about distortion or lack of values, it should be said that there is also a crisis in the formation of values. In this sense, the students of the Centennial Normal School of the State "Ignacio Manuel Altamirano" are not oblivious to these circumstances, so in this paper he proposes to reflect through the analysis of theoretical considerations and results of scientific research in this regard why It is necessary to favor the formation of values in our students.

References

1. Aranda B., J. S., & Salgado Manjarrez, E. (2005,). La formación de valores en el ser humano. Innovación Educativa, 5(28), pp. 33-43.

2. Arango T., O. (2014). Formacion academica, valores, empatia y comportamientos socialmente responsables en estudiantes universitarios. Revista de la Educacion Superior, pp 89-105.

3. Asencio de G., L. (2014). Educar en valores: misión del logoterapeuta. Revista Mexicana de Logoterapia, 35-50.

4. Bojalil P., S. (2003). Los valores en la educación. Reencuentro, 95-96.

5. Chacón A., N. (2000). Humanismo y valores en la formacion del profesional de la educación. El componente humanista y la formación de maestros cubanos. Revista Ciencia y Sociedad, 490-533.

6. Estrada M., O. (2012). El profesor ante la formacion de valores. Aspectos teóricos y prácticos. Teoria de la Educación, 240-267.

7. Frankl, V. (2004). El hombre en busca de sentido. Barcelona: Herder.

8. García P., M. y Escalona V., I. (2018). La orientación educativa para modos de actuación de estudiantes de la carrera preescolar. Recuperado de http:www.revistas.uo.edu.cu/index.php/MyS/

9. Gómez V., G., Vidal H., J., Fawaz Y., J. y Ysern de A., J. L. (2002). Valores y formación docente . Horizontes Educacionales, (7), pp. 23-29.

10. SEP. (2004). Plan de Estudios 2004. Licenciatura en Educación Especial. México D.F.: SEP.

Published

2019-11-08

How to Cite

(2019). Regarding the formation of values in the students of the Centenary Normal School of the State of Guerrero in Mexico. Maestro Y Sociedad, 16(4), 904–914. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5080

Issue

Section

Artículos