The environmental education and the green map at James's locality of Cuba: I match Key Granma
Keywords:
James's bay of Cuba, environmental problems, community, Granma fell, green MapaAbstract
The pollution occupies a relevant place in it noticeable and they determine a community's environmental quality. Bases for the local step of the development in regard to the environmental dimension are established as from this experience. The present article has like purpose to expose the elements that they allow to develop a set of actions and to represent it in a green Map as from the articulation with another projects and organisms that they dedicate the Environmental Education. They reflect the results in a community of seashore, Granma fell, that you benefit by a different ecosystem at James's bay of Cuba. This knowledge applied techniques to evaluate the knowledge, on the environmental problems themselves, they were confirmed and they identified the environmental problems in the noticeable and real diagram.
References
2. Castro, F. (1992). Discurso en la Cumbre de Río de Janeiro. (s.p.e.).
3. GEO 5, Perspectivas del Medio Ambiente Mundial. Resumen para Programa de las Naciones Unidas para el Medio Ambiente ‒PNUMA‒Perspectivas del medio ambiente mundial GEO 4. (2015). (s.p.e.).
4. Jiménez H., L. M. (2016). Desarrollo Sostenible y economía ecológica. Madrid: Editorial Síntesis.
5. Ley No. 81 de Medio Ambiente. (1997). Gaceta Oficial de la República de Cuba. La Habana.
6. Linares, C. (2013). La participación: solución o problema. La Habana: Centro de Investigación y desarrollo de la Cultura Cubana “Juan Marinello”.
7. Noguera, A. P. (2014). Territorio y ambiente: Una mirada geográfica. Recuperado de http://opac.univalle.edu.co/
8. ONU. (2014). Perspectiva mundial sobre la diversidad biológica 3. Recuperado de http://www.cbd.int/doc/publications/gbo/gbo3-final-es.pdf PNUMA
9. Panorama Ambiental de Cuba. (2018). Ministerio de Ciencia, Tecnología y Medio Ambiente.
10. Petriella, A. (2013). Prospectiva ecopolítica del cambio climático en América Latina y el Caribe. Caracas: Nueva Sociedad.
11. Quin, C. (2012). Del productivismo al desarrollo sostenible. En Monereo, M. (coord.). Ideas para otro desarrollo. Madrid: Fundación de investigaciones marxistas.
12. Reyes, A. (2016). Del saber ambiental por los referentes hacia un pertinente desarrollo sostenible socialista. En Memorias de la V Convención Internacional sobre Medio Ambiente y Desarrollo Sostenible. CITMA, pp. 12-14.
13. Río de Janeiro. (1992). Informe de la Conferencia de las Naciones Unidas sobre el Medio Ambiente y el Desarrollo. Declaraciones de Río sobre el Medio Ambiente y el Desarrollo. Brasil.
14. Tabasura A., I. (2006). Los medios didácticos de la educación ambiental. Recuperado de http://opac.univalle.edu.co/
15. Tarea Vida. (2018). CITMA.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.