Guidance methodology for learning Mathematics in the Bachelor of Education degree. Economy

Authors

  • Irelly Cheong Quiala Universidad de Oriente, Cuba
  • Rosa Ana Jaime Ojea Universidad de Oriente, Cuba

Keywords:

economics, mathematics, didactic orientation, teaching-learning

Abstract

The research is aimed at contributing to the development of interdisciplinary knowledge for the solution of professional problems in students of the Bachelor of Education degree. Economics, from the didactic orientation of the teachinglearning process of Mathematics, which has an impact on the quality of the training of this student by providing a guidance methodology, as a practical contribution and that aims to transform the student's way of acting in the degree in Education. Economy. The fundamental methods used at the theoretical level are: analysis-synthesis, document analysis, historical-logical and the system approach. The empirical level includes observation, consultation of specialists,
methodological triangulation and documentary study. At the mathematical level, the mathematical statistician through descriptive statistics. The survey, interviews with teachers and specialist criteria as techniques.

References

Addine Fernández, F. (1998). Didáctica y optimización del proceso de enseñanza aprendizaje. Editorial Pueblo Educación.

Alfonso Pérez, I. y Serra Toledo, R. (2016). ¿Por qué es necesaria la orientación educativa en la universidad de hoy? Revista Referencia Pedagógica, (1).

Allport, G. (1971). La Personalidad. Su configuración y desarrollo. Instituto Cubano del Libro.

Becerra, M. J. (1992). Diagnóstico de la personalidad. Folleto Impresiones ligeras. ISPETP.

Bell, J. E. (1974). Críticas Proyectivas. Exploración de la dinámica de la personalidad. Impresiones ligeras. Escuela de Psicología. Universidad de La Habana.

Bermúdez, R y Pérez, L. (2004). Aprendizaje formativo y crecimiento personal. Editorial Pueblo y Educación.

Calviño, M. (1988). Trabajar en y con grupos. Editorial Pueblo y Educación.

Calviño, M. (2013). Orientación psicológica. Esquema referencial de alternativa múltiple. Editorial Científico Técnica.

Curbelo, M. (2004). Predominio de las formas no escolares de educación en Cuba. Editorial Pueblo y Educación.

Published

2024-01-30

How to Cite

Cheong Quiala, I., & Jaime Ojea, R. A. (2024). Guidance methodology for learning Mathematics in the Bachelor of Education degree. Economy. Maestro Y Sociedad, 334–341. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/6334

Issue

Section

Número Especial