Didactic strategies for the teacher from the initial education curriculum

Didactic strategies for the teacher from the initial education curriculum

Authors

  • Cristóbal Colón Bone-Obando Universidad Técnica Luis Vargas Torres de Esmeraldas, Ecuador
  • Narcisa Espinal-Santana Universidad Técnica Luis Vargas Torres de Esmeraldas, Ecuador

Keywords:

didactic strategies, initial education teacher, curriculum

Abstract

This research was carried out with the aim of diagnosing the current state of the work carried out in the initial training process from the mastery of didactics and its relationship with the curriculum by the teacher from the initial education curriculum. A basic qualitative study was carried out, revealed in the bibliographic analysis and fieldwork to solve the insufficiencies present in the dynamics of creativity in the classrooms. The objective was aimed at the proposal of didactic strategies and as a result their feasibility and relevance were verified by the achievement of contributions from the students.

References

Abreu, O. et al. (2018). Objeto de Estudio de la Didáctica: Análisis Histórico Epistemológico y Crítico del Concepto. Revista Formación universitaria, 11(6).

Addine, F., et al. (2020). Didáctica: teoría y práctica. Editorial Pueblo y Educación.

Bone, C. y Benavides Solís, N. (2022). Planificación y evaluación educativa. https://inblueditorial.com/wp-content/uploads/2022/04/.pdf

Davini, M. C. (2015). La Formación en La Práctica Docente. https://es.scribd.com/document/425705642/Davini-Maria-Cristina

De Camilloni, A. R. (2007). El saber didáctico.

Gervilla, E. (2000). Valores de la educación integral. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000300009

Gimeno, S. (2013). Curriculum - una reflexion sobre la práctica. https://www.buenastareas.com/materias/resumen-curriculum-una-reflexion-sobre-la-practica-gimeno-sacristan

Gottler, J. (1962). Pedagogía sistemática. Herder.

Pla-López, R. (1989). Repercusiones sociales de las nuevas tecnologías. V Congreso de la Sociedad Española de Historia de las Ciencias y las Técnicas.

Sevillano, M. L. (2005). Didáctica en el siglo XXI. Ejes en el aprendizaje y la enseñanza de calidad. http://dx.doi.org/10.4067/s0718-500620170062017300009.

Zabalza, M. A. (2007). La didáctica universitaria. Una alternativa para transformar la enseñanza. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-50062017000300009

Published

2022-08-02

How to Cite

Bone-Obando, C. C. ., & Espinal-Santana, N. . (2022). Didactic strategies for the teacher from the initial education curriculum: Didactic strategies for the teacher from the initial education curriculum. Maestro Y Sociedad, 19(3), 1130–1141. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5661

Issue

Section

Artículos