Impact of the budgetary decrease on the Eloy Alfaro Lay University of Manabí (2019-2020)

Array

Authors

Keywords:

budget, financial, higher education institution, institutional development strategic plan, annual operating plan

Abstract

The present research work allowed us to know how the budget decrease impacted in the Lay University Eloy Alfaro de Manabí, from 2019-2020.This research aimed to compile the budgetary information of the institution for the period to be investigated, both in the Financial Area and Institutional Planning, such as the Strategic Plan for Institutional Development, the Annual Operating Plan, Accountability of the first semester of 2020, where the historical context and the economic impact will be exposed, the approach of the problem will be established. The methods used are descriptive, bibliographic comparative, and analytical, which allowed us to search and collect the necessary information from this research, in a precise and concrete way, based on the results obtained, tables, graphs and the analysis of the data, obtained through of the techniques applied to obtain the information, such as surveys and research of authors.

References

1. Apolinar, S. R. (2007). Finanzas Publicas y las Funciones del Estado. Mexico: ISSN 16654412 Revista IYC Universidad Autonoma de Aguascalientes Mexico.
2. Castro Salgado, D. (2020). Chinese Financing in Latin America and The Caribbean: Unpacking Chinese Financing in Ecuador. En E. D. Peters. México, D.F. Academic Network of Latin America and.
3. Correa Quezada, R. I., & Garcia Velez, D. (2020). Impacto del COVID-19 en Ecuador. Circulo de estudios latinoamericanos.
4. Ecuador, B. C. (2020). Evolucion de la Balanza Comercial 2020. Obtenido de https://contenido.bce.fin.ec/documentos/Estadisticas/Sector Externo/BalanzaPagos/balanzaComercial/ebc202006.pdf.
5. Ecuador, C. d. (2008).
6. Ecuador, C. d. (2008).
7. Fernandez de Castro Fabre, A., Sanchez Ortega, N., & Farrat, R. (2020). El proceso de validacion mediante la Tecnica de Iadov en cursos por encuentros. Ingenieria Agricola, 66-70.
8. Lara Ocaña, J. C. (2014). La importancia del Fondo Permanente de Desarrollo Universitario y Politecnico (FOPEDEUPO) en la conformacion del Presupuesto en las Universidades Publicas. Ecuador: SINERGIA.
9. Ponce, P., Loaiza, V., & Maria de la Cruz del Rio-Rama, B. P. (2020). Efecto de la desigualdad y la actividad economica en el COVID-19 en Ecuador:Un bosquejo de sus posibles determinantes economicos, sociales y demograficos.Contaduria y Administracion.Especial COVID-19. 65 (5), 1-13.
10. Ramirez G, R. (2016). Universidad Urgente para una sociedad emancipada. Quito: ISBN 978-9978-339-11-4.
11. Rodriguez, F. (2020). Pandemia, petroleo y deuda. El concatenamiento China-Ecuador en el escenario post COVID-19. REDCAEM No.16, 16.
12. Ronquillo, F. (2020). Incidencia de la Caida de los precios del Petroleo en la Economia Latinoamericana. Polo del Conocimiento.
13. SENESCYT. (2019-2020). Informe sobre la metodologia de distribucion de recursos destinados anualmente por parte del estado a favor de las universidades y escuelas politecnicas publicas, publicas de posgrado y particulares que reciben rentas y asignaciones del estado. Quito. Obtenido de https://www.google.com/url?sa=web&rct=.

Published

2021-10-14

How to Cite

, & . (2021). Impact of the budgetary decrease on the Eloy Alfaro Lay University of Manabí (2019-2020): Array. Maestro Y Sociedad, 384–403. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5472

Issue

Section

Número Especial