The management control of the authorities in virtual university education in Peru

Array

Authors

Keywords:

University management; virtual education; the teaching of university education; knowledge production and its applications

Abstract

The article aimed to analyze the relationship between the management control of the authorities in virtual university education in Peru. The methodology approached was under a qualitative approach, carrying out a descriptive, correlational type of work, based on a transectional design. From the study regarding the management of current university authorities, which represents a challenge, the continuous improvement of virtual education, since it not only constitutes one of the ways to achieve progress towards excellence but also helps in the expected organizational climate. It is observed from the review carried out that due to changes and the emergence of new models in the production of knowledge and its applications, such as virtual education, they are in the permanent search to reinforce and renew the links between the teaching of university education and the control of university management.

References

1. Álvarez, J.; Amat, J.; Amat, O; Balada, T.; Blanco, F.; Castelló, E.; Liscano, J. y Ripoll, V. (2018). Contabilidad de Gestión Avanzada. Planificación, control y experiencias prácticas. Editorial McGraw Hill. Interamericana de España. Madrid.
2. Chavez, N. (2019). Introduction to research. Educational. Ediciones Grafica, C.A. Maracaibo Venezuela.
3. Gasca, M. y A. Zardoya. (2017). Análisis del target cost en su aplicación al contexto Español. Material mimeografiado.
4. Hansen, A. y Mouritsen. J. (2018). Managerial technology and netted networks: competitiveness in action-the work of translating performance in a high tech firm. Organization. 6. pp. 451-471.
5. Hernández, R., Fernández, C., Baptista, P. (2019). Investigation methodology. Editorial Mc - Graw - Interamerican Hill. Sixth edition.
6. Jiménez, E. (2020). El problema del conocimiento, la educación universitaria en Venezuela y las tecnologías de información. Universitas 2020. Caracas.
7. Lopez M., Mattar A.; E. Lobo; M. Fernandes y R. Miranda. (2017). La gestión de los medios virtuales en las universidades corporativas brasileñas: Casos Algar y Souza Cruz. Conferencia Internacional sobre la Educación, Formación de Nuevas Tecnologías. Virtual Educa 2001. Madrid. España.
8. Plaza, J. (2018). Autoridad docente y Nuevas Tecnologías: cambios, retos y oportunidades. Revista Complutense de Educación, 29(1), 269-285. https://doi.org/10.5209/RCED.52281
9. Ponce, L., Pérez, R., y Hernández, R. (2019). Problemas sociales de la ciencia en la educación universitaria para las ciencias agrarias en Cuba. Revista Universidad y Sociedad [Seriada, 8(2), 187-195. http://scielo.sld.cu/pdf/rus/ v8n2/rus24216.pdf
10. Silvio, J. (2019). La virtualización de la Universidad. IESALC / UNESCO. Caracas. Venezuela.
11. Tuesta, J., Chávez, R. y Pardo, C. (2021). Los servicios educativos en la Universidad de Huánuco. EduSol Vol. 21. Núm. 75. Disponible en: https://edusol.cug.co.cu/index.php/EduSol/article/view/1350/3083
12. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). 1998. La Declaración Mundial sobre la Educación Universitaria en siglo XXI: Visión, acción y marco de acción prioritaria para el cambio y el desarrollo de la Educación Universitaria. Conferencia Mundial Sobre la Educación Universitaria. Paris. Francia.
13. Vega, Y., P. Alcoy y V. Ripoll. (2020). Implicación del Sistema de Control de Gestión en las Relaciones. Compendium. Vol. 11. pp. 83-111.

Published

2021-08-27

How to Cite

, , , & . (2021). The management control of the authorities in virtual university education in Peru: Array. Maestro Y Sociedad, 18(4), 1460–1473. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5429

Issue

Section

Artículos

Most read articles by the same author(s)