System of activities to strengthen the vocal technique of the song in the career of Education Preescolar

Array

Authors

Keywords:

musical education, song, vowel technique, system of activities, students

Abstract

In the formation of the professional of the teaching Preescolar occupies a fundamental place the aesthetics of which is part the Musical Education. The Song, like one of their components is directed in three addresses: the auditions, the vocal technique and the repertoire of songs. In the pedagogic practice and in the study of the different theoretical positions insufficient preparation of the educational ones is evidenced in formation in the domain of the vocal technique of the song, what limits its development in the children. The system of activities proposed through the subject Musical Education and their didactics, favorable that the student appropriates of knowledge, abilities, habits and capacities that allow him to direct activities with the children assisted in the institutions and in the Program "you/he/she Educates Your Son" and this way to contribute to achieve the maximum possible integral development from the first ages.

References

1. Cabeza Arredondo, S. (2017). Formación de un cuarteto vocal. Una experiencia en el trabajo comunitario con aficionados. Trabajo de diploma. Recuperado en http://dspace.uclv.edu.cu:8089/handle/123456789/8721
2. Cruz Jerez, L. (2015). Desarrollo de una técnica vocal lúdica para mejorar la Educación de la Voz en los estudiantes de Docencia Musical de Conservatorio. Tesis previa a la obtención del título de Magister en Ciencias de la Educación. Ecuador.
3. Lucero Gushñay, J. (2015). Pedagogía de la voz: Guía Didáctica para la selección de Voces, Solistas, Coro y Géneros Vocales. Cuenca, Ecuador.
4. Martínez González, L. (2009). El sistema de actividades como resultado científico en la maestría en Ciencias de la Educación. Universidad “Camilo Cienfuegos”. Matanzas. Cuba.
5. Merzero, A., Ordoñana, J. y Laucirica, A. (2017): El aprendizaje de la técnica vocal: contribución de la metáfora y la imagen. Tempe d Educació. Universitat de Barcelona, España.
6. Ministerio de Educación Superior (2018). Programa de la asignatura educación musical y su didáctica. Cuba.
7. Placencia Gutiérrez, C. (2018). influencia de la aplicación de una adecuada técnica vocal para mejorar la calidad sonora e interpretativa del coro polifónico de educación secundaria de los alumnos de la I. E. P Jan Komensky.” de Trujillo. Tesis para obtener el título de licenciado en educación musical. Venezuela.
8. Riquelme, D. (2007). La salud de la voz sana. Santiago, Chile: Extramuros UMCE.
9. Rodríguez Cristino, J. (2018). Hablar y cantar en la educación infantil: proyecto “jugando con mi voz”. Tesis de grado. España.
10. Rodríguez, O. (2010). Taller de educación para la voz. España: Univ. De las Palmas.
11. Sánchez Amaro, Ana. (2010) Preparación a los docentes en una alternativa teórico metodológica para el montaje de canciones con niños del cuarto ciclo del Círculo Infantil. Tesis de maestría. https://repositorio.uho.edu.cu/jspui/handle/uho/4182
12. Sánchez, P y Morales, X. (2000). Educación Musical y Expresión Corporal. Ciudad de La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.
13. Sánchez, P. y Guerra, D. (1982).Canto. Ciudad de La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación.

Published

2021-06-23

How to Cite

, , & . (2021). System of activities to strengthen the vocal technique of the song in the career of Education Preescolar: Array. Maestro Y Sociedad, 18(3), 829–847. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5379

Issue

Section

Artículos