Structure model for a scientific journal with a focus on Administrative Sciences 2.0 in Ecuador

Array

Authors

Keywords:

Higher Education, Research Institutions, Scientific journal, Scientific texts, structure model.

Abstract

In this sense, the goal of this research is to propose a structuring of a scientific journal that presents articles of research results and articles of systematic review, and in this way to contribute with knowledge, to the public and private sector with a vision of the future. To achieve the structuring of the scientific journal a diagnosis of the readers and researchers was made to know the critical points and strengths regarding the publications of scientific text, then a proposal for the structure of the scientific journal was made according to the diagnosis and taking as reference an analysis of national and international indexed journals, finally a model of implementation of the journal is proposed so that it has favorable results.

References

1. Alonso-Berenguer, I., Gorina-Sánchez, A., Martín-Rivero, M., & Ferrer-Tellez, L. (2019). Visibilidad e impacto de investigaciones pedagógicas cubanas desde el perfil de usuario del Google Académico. Maestro Y Sociedad, 16(4), 778-791. Recuperado de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5011
2. Alvarado, N. V. (2019). Investigadores y publicaciones científicas en la UNAH. Portal de la ciencia.
3. Cáceres Castellanos, G. (2014). La importancia de publicar los resultados de investigación. Rev. Fac. Ing., 23(37), 7-8.
4. Castro, R. M. (2018). Cobertura de las revistas científicas del Ecuador, su indexación. Publicando, 117-133.
5. Delgado, E., Ruiz-Pérez, R., & Jiménez-Contreras, E. (2006). La Edición de Revistas Científicas Directrices, Criterios y Modelos de Evaluación. Granada: EC3-Universidad de Granada.
6. Delgado, E., Ruiz-Pérez, R., & Jiménez-Contreras, E. (2006). La Edición de Revistas Científicas Directrices, Criterios y Modelos de Evaluación. Granada: EC3-Universidad de Granada.
7. European Commission (2014). Science 2.0’: Science in transition. Bruselas, Bélgica: Unión Europea. Recuperado de https://goo.gl/3vC4jO.
8. Ferrer-Tellez, L.M. (2017). El deporte en una revista cultural del siglo XIX en Santiago de Cuba. ARRANCADA, 17(31), 38-42.
9. Gallego, H. A. (2014). Indización e Indexación. Scientia et Technical, 19(1), 1-4.
10. Gorina-Sánchez, A., Martín-Rivero, M., & Alonso-Berenguer, I. (2018). Gestión universitaria de la difusión y divulgación científica: Dos caras de una misma moneda. Maestro Y Sociedad, 1(3), 151-166. Recuperado de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/3900
11. Manuel, C. J. (2020). Algunas ideas de invetigación científica. Minerva, 1(3), 35-39. Recuperado de https://doi.org/10.47460/minerva.v1i3.15.
12. Martín-Rivero, M., Gorina-Sánchez, A., Alonso-Berenguer, I., & Ferrer Tellez, L. (2020). Competencia deseable en el profesorado universitario: gestión de la comunicación de la ciencia abierta orientada al desarrollo sostenible. Maestro Y Sociedad, 249-264. Recuperado de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5198
13. Monge, C. (2014). La investigación científica. Acta Heridiana, 48,9. Recuperado de https://doi.org/10.2045ah.v48i0.1802.
14. Torres-Salinas, D. (2008). El paradigma 2.0 en las grandes revistas científicas. Trabajo presentado en 3rd International LIS-EPI Meeting, Valencia

Published

2021-04-04

How to Cite

(2021). Structure model for a scientific journal with a focus on Administrative Sciences 2.0 in Ecuador: Array. Maestro Y Sociedad, 18(2), 595–608. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5361

Issue

Section

Artículos