The perspective of communicative approach in teaching English in the Center of Languages at the Universidad de Oriente

Array

Authors

Keywords:

communicative approach, communicative competitions

Abstract

The teaching of the English language with their culture and the development of their idiomatic abilities through a talkative focus, they become one of the objectives of the process teaching-learning of the English language in the Center of Languages of the Universidad de Oriente that in turn contributes to the formation of a more integral and more competent professional in all the orders. The communicative approach focuses the teaching of languages in the learning of a foreign language, is directed to the acquisition of communicative competitions on the part of the students, that is to say, to the gain of a series of dexterities, which allow them the communication with the speakers of that language in the most average situations in the daily life.

References

1. AAVV. (s.a.). El Lenguaje. Recuperado de http://www.profesorenlinea.cl/swf/links/frame_top.php?dest=http%3A//www.profesorenlinea.cl/castellano/LenguajeFunciones.htm
2. Álvarez de Zayas, C. (1998). La escuela en la vida. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
3. Álvarez de Zayas, C. (1999). La Escuela en la Vida. Didáctica. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
4. Antich, R. (1881). English Composition. (s.l.e.): Editorial de Libros para la educación.
5. Antich, R. (1985). Metodología de la Enseñanza de Lenguas Extranjeras. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
6. Castellanos, B. et al. (2005). Aproximación a un marco teórico conceptual para la investigación educativa. En Metodología de la investigación educacional. Desafíos y polémicas actuales. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
7. Davini, M. C. (2008). Métodos de enseñanza.: didáctica general para maestros y profesores. Bueno Aires: Sanlillana.
8. Dubourg. M. (s.a.). La importancia del lenguaje. Recuperado de http://www.todo.com.uy/lenguaje/index.html
9. Finocchiaro, M. (1989). The Functional Notional Approach, From Theory to Practice. La Habana: Edición Revolucionaria.
10. Ministerio de Educación Superior. (2016). Resolución Ministerial/No. 2016. La Habana: Mes.
11. O'Malley, M. J. y Chamot U., A. (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: University Press.
12. Ruiz, M. (2001). La Competencia Investigadora. México: Editorial Independiente. S.A.
13. Savignon, S. (1983). Communicative competence: Theory and Classroom Practice Reading. Mass: Addison.
14. Soriano, G. (2004). La importancia del lenguaje. Recuperado de http://www-ni.laprensa.com.ni/archivo/2004/mayo/13/opinion/
15. Talizina, N. (1988). La psicología de la enseñanza. Moscú: Ed. Progreso.
16. Vygotsky, L. (1981). Pensamiento y lenguaje. Teoría del desarrollo cultural de las funciones psíquicas. La Habana: Instituto del Libro, Edición Revolucionaria.

Published

2020-12-07

How to Cite

(2020). The perspective of communicative approach in teaching English in the Center of Languages at the Universidad de Oriente: Array. Maestro Y Sociedad, 267–273. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5305

Issue

Section

Número Especial