Experiences of the use of the thought and praxis of Fidel Castro Ruz, in the discipline History of Cuba

Authors

  • Francisca I. Ramos-Fragas Universidad de Oriente
  • Cecilia Álvarez-Mckty Universidad de Oriente
  • Rabel Silegas-Allón Universidad de Oriente

Keywords:

Fidel Castro Ruz, experiences, thinking, praxis

Abstract

In the training of the Cuban professional, the History of Cuba discipline plays an important role in the acquisition of a relevant historical culture, capable of contributing to the acquisition of convictions that allow future professionals to engage and get involved in the country's development tasks. The use in the teaching of thought and praxis of Fidel contributes to the improvement of historical knowledge, given that his vast culture and his update in scientific and technical knowledge allowed him to venture into all sectors and branches of Cuban society, the dimension This thought was evidenced in the correspondence of his performance with the construction of a more just society. The work shows the experiences obtained in the teaching-learning process in the use of Fidel's thinking and praxis for the History of Cuba discipline in Technical Sciences careers.

References

1. Mes. (2014). Acuerdo del Mes 2014: Programa de Trabajo para Historia de Cuba. La Habana: Mes.

2. Cantón N., J., Silva, A. (2009). Historia de Cuba, liberación nacional y socialismo. La Habana: Editorial Pueblo y Educación

3. Castro R., F. (1985). Fidel y la Religión (Conversación con Frei Betto). La Habana: Editada por la Oficina de Publicaciones del Consejo de Estado.

4. Castro R., F. (1992). Un Grano de Maíz (Conversación con Tomás Borges). La Habana: Editada por la Oficina de Publicaciones del Consejo de Estado.

5. Castro R., F. (2010). De la Sierra Maestra a Santiago de
Cuba La Contraofensiva Estratégica. La Habana: Editado por Oficina de Publicaciones del Consejo de Estado.

6. Ginoris Q., O. (comp.). (2009). Fundamentos Didácticos de la Educación Superior Cubana. Selección de lecturas. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

7. López C., F. (2009). Cuba seis década de historia 1899-1959. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

8. Silva L., A. (2008). Breve Historia de la revolución Cubana. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

9. Ramonet, I. (2010). 100 Horas con Fidel. La Habana: Editorial de Ciencias Sociales.

10. Torres C., E., Loyola, O. (2001). Historia de Cuba 1492-1898 formación y liberación de la nación. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Published

2019-11-26

How to Cite

, , & . (2019). Experiences of the use of the thought and praxis of Fidel Castro Ruz, in the discipline History of Cuba. Maestro Y Sociedad, 12–22. Retrieved from https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5095