Experiences of the use of the thought and praxis of Fidel Castro Ruz, in the discipline History of Cuba
Keywords:
Fidel Castro Ruz, experiences, thinking, praxisAbstract
In the training of the Cuban professional, the History of Cuba discipline plays an important role in the acquisition of a relevant historical culture, capable of contributing to the acquisition of convictions that allow future professionals to engage and get involved in the country's development tasks. The use in the teaching of thought and praxis of Fidel contributes to the improvement of historical knowledge, given that his vast culture and his update in scientific and technical knowledge allowed him to venture into all sectors and branches of Cuban society, the dimension This thought was evidenced in the correspondence of his performance with the construction of a more just society. The work shows the experiences obtained in the teaching-learning process in the use of Fidel's thinking and praxis for the History of Cuba discipline in Technical Sciences careers.
References
2. Cantón N., J., Silva, A. (2009). Historia de Cuba, liberación nacional y socialismo. La Habana: Editorial Pueblo y Educación
3. Castro R., F. (1985). Fidel y la Religión (Conversación con Frei Betto). La Habana: Editada por la Oficina de Publicaciones del Consejo de Estado.
4. Castro R., F. (1992). Un Grano de Maíz (Conversación con Tomás Borges). La Habana: Editada por la Oficina de Publicaciones del Consejo de Estado.
5. Castro R., F. (2010). De la Sierra Maestra a Santiago de
Cuba La Contraofensiva Estratégica. La Habana: Editado por Oficina de Publicaciones del Consejo de Estado.
6. Ginoris Q., O. (comp.). (2009). Fundamentos Didácticos de la Educación Superior Cubana. Selección de lecturas. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
7. López C., F. (2009). Cuba seis década de historia 1899-1959. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
8. Silva L., A. (2008). Breve Historia de la revolución Cubana. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
9. Ramonet, I. (2010). 100 Horas con Fidel. La Habana: Editorial de Ciencias Sociales.
10. Torres C., E., Loyola, O. (2001). Historia de Cuba 1492-1898 formación y liberación de la nación. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content, based on the principle that offering the public free access to research helps a greater global exchange of knowledge. Each author is responsible for the content of each of their articles.