The assessment and testing in the classroom context concerning to the reading skills through the teachers perspective

La evaluación y prueba en el contexto del aula concerniente a la habilidad lectora a través de la perspectiva del profesor

Autores/as

  • Neves Coquilo António Instituto Superior Politécnico do Bié, Angola
  • Eduardo Carlos Sebastião Gomes Escola do I Ciclo do Ensino Secundário, Angola
  • Dinis Gilreme Jackson Instituto Superior Politécnico do Bié, Angola
  • Amândio Jamba Pedro da Fonseca Instituto Superior Politécnico do Bié, Angola

Palabras clave:

assessment and testing, classroom, strength and weakness, teachers and learners of english, teaching and learning process, evaluación y prueba, el aula, fortaleza y debilidad, profesores y estudiantes de inglés, proceso de enseñanza-aprendizaje

Resumen

Introduction: The present article has as main objective to analyze some tests designed by teachers of English with the purpose of assessing the language learning outcomes of the reading skill based on the information and materials provided by Funiber (2019) in the subject “Assessment and Testing in the Classroom” and also based on the experiences as teachers and learners of English as a foreign language. Materials and methods: There are some methods to be considered and taken into account when this article is going to be done. Likewise, In teaching and learning process, to evaluate the students proficiency, ability, knowledge or background, the teachers use different and various techniques to measure or diagnose students ´proficiency or ability on the learning of a language. In order to have a minimums idea of strength and weakness of the students it is important to apply an assessment or testing to diagnose or measuring the student’s knowledge, ability and proficiency. Results and discussion: Within this, evaluation deals with syllabus objectives, course design, materials, methodology, teachers’ performance and assessment. Assessment involves measuring the performance of English learners (students) and the progress they are making, which helps teachers of English to be able to diagnose the problems students have to provide them with useful feedback whereas, testing deals with formal assessment. Conclusions: The discourse indent to be based on the explanation of Evaluation, assessment and testing on the designing of test samples.

Introducción: El presente artículo tiene como principal objetivo analizar algunas pruebas hechas por profesores de Inglés con el propósito de evaluar los efectos del aprendizaje de la lengua a partir de la habilidad lectora basado en los materiales e información provenientes por la Funiber (2019) en la asignatura “Assessment and Testing in the Classroom” y también basado por las experiencias de los profesores y estudiantes de Inglés como lengua extranjera. Materiales y métodos: Hay algunos métodos a ser considerados y tenidos en cuenta cuando este artículo sea hecho. Al igual que, el proceso de enseñanza-aprendizaje, evaluar el nivel de aptitud de los estudiantes, la habilidad, el conocimiento o los antecedentes, los profesores utilizan diferentes y varias técnicas para medir o diagnosticar la habilidad de los estudiantes en el aprendizaje de una lengua. Con vista a tener la mínima idea de lo que son las fortalezas y debilidades de los estudiantes es importante aplicar una evaluación o prueba para diagnosticar o medir los conocimientos de los estudiantes, la habilidad y potencialidad. Resultados y discusión: En esto, la evaluación tiene que ver con los objetivos del programa, diseño del curso, materiales, metodología, evaluación de los profesores. La evaluación envuelve medición del performance del estudiante de Ingles y el proceso que ellos hacen, el que ayuda a los profesores de Inglés ser capaces de diagnosticar los problemas que los estudiantes tienen providenciándoles respuestas útiles, mientras que, la prueba tiene mucho que ver con la evaluación formal. Conclusiones. El discurso tiende a ser basado en la explicación de lo que es la supervisión, evaluación y la prueba sobre los presupuestos o de muestras de pruebas.

Citas

Bachman, L. F. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press.

Braun, H., Kanjee, A., Bettinger, E., & Kremer, M. (2006). “Improving Education Through Assessment. Innovation and Evaluation,” The American Academy of Arts and Sciences.

Harris, M. & McCann, P. (1994). Assessment. Oxford: Heinemann.

Lennon, A. (2021). Overview of language testing and assessment. In assessment and Testing in the Classroom. Fundación Universitaria Iberoamericana.

Lennon, A. (2020). Overview of language testing and assessment. In Assessment And Testing In The Classroom. Fundación Universitaria Iberoamericana.

Lennon, A. (2019). Formal Assessment. In Assessment And Testing In The Classroom. Fundación Universitaria Iberoamericana.

Lennon, A. (2018) Formal Assessment. In Assessment And Testing In The Classroom. Fundación Universitaria Iberoamericana.

Linn, R. L. (2008). Measurement and Assessment In Teaching. Pearson Education. India.

Lynch, B. K. (2019). Rethinking assessment from a critical perspective. Language Testing, 18(4), 351–372.

Manichander, T. (2016). Assessment in Education. https://www.Lulu.com

O'Malley, J.M. & Chamot, A.U. (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition Cambridge: Cambridge U.P.

Oxford, R. (2021). Language Learning Strategies. What every teacher shoud know New York: Newbury House Publishers.

Skinner, C. E. (2002). Educational Psychology. New Jersey; Prentice-Hall. 4th edition.

Tritschler, K. A. (2000). Barrow & McGee's practical measurement and assessment. Lippincott Williams & Wilkins.

Weiss, C. H. (2020). Evaluation Research: Methods of Assessing Program Effectiveness. Englewood Cliffs (NJ). USA: Prentice-Hall.

Publicado

2023-07-24

Cómo citar

Coquilo António, N., Sebastião Gomes, E. C., Gilreme Jackson, D., & Pedro da Fonseca, A. J. (2023). The assessment and testing in the classroom context concerning to the reading skills through the teachers perspective: La evaluación y prueba en el contexto del aula concerniente a la habilidad lectora a través de la perspectiva del profesor. Maestro Y Sociedad, 20(3), 771–776. Recuperado a partir de https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/6116

Número

Sección

Artículos

Artículos más leídos del mismo autor/a